Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Turbo Waste gate vast

Schrijver Kees Brugman
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2008 13:51 
Als de waste gate van een turbo van 85 vast zit is dat dan een ingrijpende reparatie of is het als redelijk handige sleutelaar goed te doen.
Wij kan mij daar wijzer in maken?

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 april 2008 17:28 
Dit lijkt me nu echt iets voor de turbo club.

zie
http://www.hftc.nl/
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 april 2008 18:29 
als redelijk handig sleutelaar is het goed te doen om de wastegate van een turbo weer goed te laten functioneren maar hou er wel rekening mee dat je het goed moet doen anders zit ie binnen een mum van tijd weer vast door alle kruipolie en oplossende vloeistoffen die erbij gebruikt zijn en bij de eerste de beste toerrit weer verbranden waarbij de verbrandingsresten weer in de draaiende gedeeltes van de wastegate komen, maar het is te doen.
Mvg. Beussie.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 april 2008 09:18 
Kijk dat noem ik nou SERVICE en niet meteen om weer iets te verkopen
Heer Beussie ik neem steeds meer de Helm voor je af
Als er een een Poll verdiend is het Beussie wel
Niet zeuren maar doen
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 april 2008 09:33 | Aangepast door: gompie 
@kees: Bij een vastzittende waste gate klep wordt de druk veel te hoog (in principe onbeperkt) opgebouwd. Ik had vroeger bij mijn Renault Turbo de klep een paar slagen dichter gegeven. Hij gaf toen als 4-deurs limo alle GTI's vet het nakijken! (modisch woord hoor...) Zo heb ik met crossen ooit de motor van een Saab 900 gewoon opgeblazen. Pas je op bij jouw wast gate klep?
Inderdaad een lastig ding. Wordt gloeiend heet, ontvettende dampen gaan er langs etc. Niet voor niets een probleem van oudere types motoren.

@ouwe jan: Draag jij een helm dan? Ik dacht dat het zo gegroeid was...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver KeesBrugman
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 april 2008 09:57 
Bedankt voor de reacties mannen, ik ga vandaag bij Beussie kijken en een heleboel informatie opnemen. Wij blijken vlak bij elkaar te wonen dus dat komt goed. Ik ga mij eerst nog even beraden voor ik tot eventueel kopen overga.
Groeten uit Petten

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 april 2008 11:37 
Kees,

Zoek op de links pagina naar de website van Rob davis. Hij heeft twee jaar geleden hetzelfde probleem gehad en daar een stukje over geschreven op zijn website

Van wat ik mij kan herinneren dat hij mij verteld had, ging de computer steeds over op Safe mode door de klemmende waste gate waardoor hij tijdens het rijden elke keer de sleutel moest omdraaien om te resetten.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Turbo Waste gate vast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven