Hallo allemaal,
da's leuk, de meningen lopen flink uiteen en toch rijden (vrijwel) alle CX-en zonder lekkage daar. En velen onder ons hebben wel eens meer dan één o-ring nodig gehad, ik in ieder geval wel.
Voor mijn CX (Z) staat er in het Honda onderdelen boekwerkje het volgende plaatje :
en daar staat maar 1 ringetje op, maar O.J. geeft aan dat er volgens Honda 2 tussen moeten? Zijn er verschillen per type? O-J, vertel eens?
Over de montage is het Honda (Z) manual lekker beknopt :
let op dat je 'm niet afklemt, jaja ! En dat bovenste boutje van de klemmen eerst vast was me nog nooit opgevallen, weer wat geleerd. Gelukkig nog nooit eentje gebroken.
En wat voor vet ik nu moet gebruiken ? Of toch maar geen :=)
't blijft leuk, een CX,
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰