Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

contactslot gl 500

Schrijver Derks
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 april 2008 20:16 
Hallo, ik zoek een contactslot voor een gl 500.
Is dit een kwestie van slot demonteren en nieuwe plaatsen en stekkertje aansluiten ?
Heb ik specifiek een slot nodig voor een gl 500 ? of kan ikook sloten cvan een cx nemen ?
Mijn gl 500 stamt uit 1982.

Groet
Rob Jan

Schrijver marcel V
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 april 2008 21:26 
Hallo Rob-Jan,

Ik heb pas geleden een contatslot van een GL op mijn CX500C (1979) gemonteerd, paste
verder prima, direct plug & play, drie standen, aangeschaft bij Roukama.
Was even een gok, echter het schakelwerk was identiek aan mijn CX schema.

Ik heb het wel vooraf getest natuurlijk, dus bedradingskleuren bekeken
en schakelfuncties uit het schema gemeten, en gekeken of de kleuren overeen kwamen met de kleuren op het aansluitblok. Zekerheid voor alles..

Tevens - let op- niet vergeten de "oude" sleutel mee te nemen als je gaat tanken....

Als je een afbeelding van jouw electrisch schema hebt (specifiek het contactslot blok) kan ik je wel verder informeren.

Gr.
Marcel

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 april 2008 23:10 
hoi, ik heb een stuk of 5 contactsloten liggen met sleutels, dus kan je wel 1 van overnemen.
is met 3 standen en zonder stuurslot in het contactslot.
mail cmtheman@hotmail.com bij interesse
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 april 2008 10:19 
Volgens mij kan het silverwing slot over gezet worden op een cx. Maar anders om niet. Het kan maar zo zijn dat het parkeer licht achter niet meer werkt. En ik weet dat er verschillende GL bedradings schema's zijn.
In de praktijk zal het best wel zijn dat de fiets wil starten en rijden, maar de extra optie kunnen een probleem geven. Wat ook ook vrijwel zker weet is dat er cx contact sloten zijn waar geen stuurslot op zit. Op de silverwing zit altijd een stuur slot.

Dus, let daar op. Mocht je de juiste niet vinden, kijk dan bij mij eens in het bakje van contact sloten. Ik heb vele op voorraad liggen.
En zit je om hoog met je sleutel, ik heb ook heel veel sleutels liggen.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 april 2008 10:21 
Hey Rob Jan,

Op een GL500 hoort een contactslot mét een accesoire stand. Hierdoor zitten er meer aansluitingen op dan bij een gewone CX500, die dat niet heeft. Het verbaast mij dan ook dat Marcel het wel voor elkaar heeft gekregen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 april 2008 11:36 
Het kan wel, want de kabel bomen zijn in grondbeginnsel gelijk. Dat neemt niet weg dat er andere problemen kunnen optreden.

Vraag is nu even, welk type contactslot hij heeft gebruikt. Volgens mij heeft de custum amirakaanse uitvoering de meeste kans om goed over gezet te worden op een silverwing.

Even een zij straat,,
We weten dat er verschillende type stuurbedieningen zijn, toch zijn die uitwisselbaar op de silverwing. Maar je hebt bijvoorbeeld geen groot licht druk knop om te sijnen. Op het eene type zit die wel, en op de ander weer niet. Toch zijn deze uitwisselbaar. En er zijn nog een paar zaken anders. Maar dat is dan een keuze die men maakt.

Kleur code's van de cx en gl komen vrijwel altijd over een. Dus daar zijn ze dan wel weer gelijk in.

Dus,,, ja het zou kunnen dat het werk,
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcel V
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 april 2008 18:37 
Hallo aaallemaal

Het contactslot werkt ook echt volledig hetzelfde als van de CX custom Amerikaans model. De 6 schakelpunten zijn gelijk. Ik heb alle contactbruggen bij iedere stand gemeten en was blij verrast.
Het werd die avond inschroeven en plug and play.
Vijf dagen daarvoor stond ik bij het tankstation plotseling zonder lichtjes en vonken en heb ik de twijfelachtige eer gehad de motor ca 3 km naar huis te duwen. Ik stond daar net met een volle tank klaar om naar duitsland te rijden. Dus eigenlijk vereselijke mazzel.

Nogmaals, als je me het schema van de contatbruggen stuurt kan ik je vertellen of het Roukama slot kan worden benut..

Iedereen vriendlijke groeten

Marcel

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 contactslot gl 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven