Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

motorblok opfrissen

Schrijver Gerard Arends
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 mei 2008 16:32 
Hallo,

Ik heb de informatie op de site gelezen over het polijsten en spuiten van het motorblok van een CX.

Ik zoek echter naar een eenvoudiger manier zonder het blok te hoeven demonteren.

Heb een artikel gelezen over de vervaardiging van bierblikjes(aluminium) die voor gebruik met zoutzuur behandeld worden waardoor ze uiterst secuur ontsmet worden tevens goed gereinigd en glimmend aluminium als resultaat geven .
Zou dit bij een CX blok de oude laklaag verwijderen ??en een mooi blok tevoorschijn toveren ??
Wie heeft daar ervaring mee ??

Bierbrouwers misschien kunnen jullie dit bevestigen ??

Zou een hoop werk schelen !!!!

Gerard eagle.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 1 mei 2008 16:46 
Inderdaad met zoutzuur werkt het wel, maar goed spoelen is wel het vereiste, je hebt kans dat het invreet in het aluminium, ik doe het zelf ook reinigenen met zoutzuur.

Ook wat helpt is aluminiumreinigerer, en dan wel het reinigingsmiddel wat in de las industrie wordt gebruikt, maar pas ook hier weer op, naspoelen is het vereiste.

En wat op de site staat met spierballen polijsten is wel zo het veiligste.

groet Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2008 21:30 
Ik heb vroeger wel eens een Sachs blok in mijn vaatwasser gezet.
(tot groot ongenoegen van mijn vrouw) (was dit de aanzet tot de scheiding...?)
Kwam er prachtig blinkend uit!

h.g. Dick
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver willemdejong
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2008 09:50 
Veel aluminium oxideert tegenwoordig snel in de vaatwasser door agressieve/corrosieve vaatwasmiddelen.

Alu na reinigen weer afdekken met film, bijv. siliconenspray.

Schrijver toto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2008 19:13 
Zoutzuur is wel erg heftig, ik zou liever beginnen met citroenzuur, is minder agressief. Doet waarschijnlijk hetzelfde als vroeger bij moeder thuis, één keer zuurkool of rabarber koken en de aluminium pannen glimmen weer als vanouds vanbinnen. Heb ook een verhaal gehoord over biotex, weet niet of 't blauw of groen moet zijn. Moet daarna ook heel goed afgespoeld worden. Hou me d'r niet aan vast, ik heb het ook van horen zeggen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motorblok opfrissen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven