Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

CX500 wil niet vonken, help!?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver zealot
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2008 19:37 
beste cx vrienden,

ik heb een cx gekocht deze had een vastgerotte rechter cylinder.
ik heb wat onderdelen opgescharreld

nu ik dus de missende onderdelen heb opgehaald en het vervangingsblok heb gemonteerd (oude blok zat de rechter cylinder vast)
loopt hij(nog) niet, hij wil niet vonken!!!

dan zijn de extra onderdelen wel handig: CDI verwsseld ;niets, bobines verwissed niets!;, bedrading killswitch doorgemeten= ok?!; zekeringen okee
boegies zijn nieuw, verse bezine

ik weet dus niet wat er mis kan zijn
heeft een cx een pulsgevertje(als de motor draait een vonkje geeft?)
kan het iets met de dynamo te maken hebben???

ik weet niet meer waar ik moet zoeken!

wie kan mij helpen

Schrijver zealot
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2008 19:52 
ik heb het vermoeden dat het iets is met de dynamo, die ACHTER in het blok zit(nenenene niet weer uitbouwen!)
wie kan dit bevestigen?, zo ja hoe meet ik dit op de juist manier door?

bedankt

Schrijver MIOB
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2008 20:34 
de mijne hjad dat ook bij aankoop. In mijn geval was de CDI stuk. Als er iemand in de buurt woont met een cx is dat heel makkelijk te testen. Even een cdi wisselen is echt maar 2 minuten werk

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2008 22:58 
Hallo Zealot,

vooruit dan maar, ik woon in de buurt en ken het kunstje van hoe de stator door te meten. Stuur maar even een emailtje (zie gegevens) met een tel. nr. dan regelen we wat. En als we er niet uitkomen proberen we onze stator-prof HansV met z'n testcomputer te laten meten.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver zealot
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 mei 2008 23:13 
de mijne hjad dat ook bij aankoop. In mijn geval was de CDI stuk. Als er iemand in de buurt woont met een cx is dat heel makkelijk te testen. Even een cdi wisselen is echt maar 2 minuten werk
ik heb de cdi al vervangen met een andere(had nog wat onderdeeljes liggen, ook al een andere spanningsregelaar.

ik heb zelf ook een multimeter, ik weet alleen niet hoe het moet.
als jij me wilt helpen frans is dat okee, je mag me ook vertellen hoe ik het moet doormeten.

hoe kan ik mijn CDI doormeten? (stel dat de vervangingsCDi ook stuk is ?)

Schrijver zealot
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2008 23:14 
vraag:
heeft een cx een pulsgevertje?(als de motor ronddraait dat die zorgt dat die een vonkje geeft?)

kan het in de dynamo/stator zitten>???

Schrijver zealot
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2008 23:32 
ik heb al een engelse site gevonden waar goed wordt uitgelecht hoe je de stator doormeet.
deze geeft ook stroom aan de CDI, zo te zien.

ik ga na het weekend meten, k hou jullie op de hoogte

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 mei 2008 08:51 
Sins kort uit ervaring, weet ik dat het zin vol kan zijn om even de zwarte draad met wiite streep los te nemen van de CDI unit. Kijk dan nog eens of er vonken zijn. Als er dan geen vonken zijn, kan het de CDI unit zijn, maar als ik dit verhaal zo lees, lijkt het me meer een dynamo verhaal worden.

Maar, kijk nog even naar die zwart witte draad op de cdi. Trek die los, en start eens.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver zealot
Gast 
#9 | Geplaatst: 3 mei 2008 09:18 
heb ik al gedaan, deze zwarte zat doorverbonden met de kill-switch......
deze heb ik los getrokken, maar dan gebeurd er nog niets.

jammer als het een dynamoverhaal is, dan wordt het de dynamo vervangen, en dat is veel werk...........(ik zal moeten doormeten)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 mei 2008 10:17 
Nouw, ik denk dat je het niet hoeft door te meten. Als ik het zo lees en zie, weet je het antwoord al.
Ik heb CX dynamo's op voorraad tuis liggen. Nieuw met duidelijk aansluit beschrijving er bij.

Voor een prijs indicatie kun je me het beste even bellen of mailen. Daarnaast heb ik pakkingen, keerringen, o ringen, en waterpomp afdichting altijd op voorraad liggen.
Ook op zondag berijkbaar.
Marcobecker@zonnet.nl
Tel 06 22690706
0321 312336

Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen (flevoland)
Groetjes marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 3 mei 2008 10:20 
Hansv is gisteren bij mij geweest en heeft enkele statoren doorgemeten met zijn magische kast en computer. het is heel fraai om te zien hoe dat gaat. via de mail kreeg ik de uitslag op ''papier''.
blijkt dat er een heel goede bijzit en de slecht lopende CX heeft een stator die nog wel iets doet maar allerlei problemen geeft.
dat wordt dus weer blokje/stator wisselen voor mij.
zondag gaan we uitvinden waarom mijn andere CX zo'n slechte wegligging heeft. (of ben ik teveel het strakke sturen van mijn oude silverwing gewend).
@ zealot, die computer van Hans lijkt de oplossing.
groet, theoj.

Schrijver zealot
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 mei 2008 19:02 
harmony hans?
ik hoop dat hij misschien een keer in de buurt is.

wel een gedoe dat dynamovervangen............
ik heb nog een reservedynamo, weet enkel niet de staat hiervan.

ik zal nog even nadenken over een nieuwe dynamo of een dynamo die ik nog heb liggen die goed moet wezen of een vervangingsblok.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 mei 2008 20:57 
Zealot,

Morgen, de 4de mei, ben ik in de middag even bij Theo J. proefrijden op een zwabber CX. 's Avonds heb ik sinds jaren een 'afspraak' in Loenen, om acht uur...

Maandag morgen heb ik al afspraken, dus op z'n vroegst ben nje maandag avond aan de beurt om de stator te laten doormeten.
Schikt dat ?

Laat het maar horen, en stuur dan ook even (weer) je adres per e-mail, de vorige heb ik geloof ik gewist.

Harmony,
Hans.
( het lijkt wel of ik het druk heb.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver zealot
Gast 
#14 | Geplaatst: 3 mei 2008 22:01 
beste CX vrienden,

ik had nog een blokje liggen, de staat hiervan is onbekend, km stand ook
hij is wel eens een keer helemaal opgelapt...........

leek me de moeite waard om het blokje onder te bouwen. en te kijken of de boegie dan wel vonkt( DAN MOET HET DE DYNAMO/STATOR ZIJN)

ik heb hem in een fanatieke bui onder gebouwd en hij vonkt gewoon!!!!
conclusie: de dynamo is stuk bij het andere blokje

Schrijver zealot
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 mei 2008 22:05 
probleem is opgelost dus
ik wil het andere blok wel graag opknappen......hij is in zeer goede staat enkel de dynamo is dus niet goed............

heeft iemand een beschrijving van handelingen hoe de achterdeksel te demonteren? en de dynamo te vervangen met een goede die ik heb liggen>????

tnx

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500 wil niet vonken, help!?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven