Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

lekkende waterpomp

Schrijver janrian
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2008 23:23 
Hallo,

Wie weet hoe ik de ceramische kering van de waterpomp van een GL 500 op eenvoudige wijze kan vervangen??

Wie kent iemand die dit voor me wil doen voor een schappelijke prijs...

Groeten,

Jan

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2008 23:31 
Hallo Jan,

Welkom op dit forum. Als je onder het kopje "techniek"kijkt vind je enkele verhalen over het vervangen van de keramische waterpomp seal. Als je een beetje handig bent is het goed zelf te doen. Wil je het laten doen geef dan even aan waar je ergens woont dan is er wellicht een mede lid in de buurt die je wilt helpen.
Woon je toevallig in de buurt van Ruinen dan kan ik je wellicht van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Ton Oostveen

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 mei 2008 09:31 
Schaf dan wel de yamaha keerring aan. Die is de helft goedkoper.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 mei 2008 09:28 
Pas op met de Yamaha waterpompseal. Bij sommige CX modellen past die net niet. ALs je bij www.cmsnl.com besteld; dit is het onderdeel nummer:11H12-438-10
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 mei 2008 21:35 
volgens mij ligt dta eerder aan het exemplaar CX dan aan de seal. Iemand op een amerikaans forum had het laten uitzoeken en het zijn gewoon exact dezelfde.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 8 mei 2008 09:52 
Iemand op een amerikaans forum had het laten uitzoeken en het zijn gewoon exact dezelfde.
Ik heb laatst zelf de seal vervangen en de Yamaha seal paste echt niet. Uiteindelijk heb ik van een deel van de oude seal, en het binnenwerk van de Yamaha seal weer een goed functionerend geheel gemaakt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 mei 2008 13:01 
Nou je het zegt Marcel OJ had het er op de nieuwjaarsbijeenkomst over dat het helemaal niet nodig is im de complete seal te vervangen, je kunt eenvoudig het oude mechanisme uit de cup halen en een nieuw mechanisme ervoor terug plaatsen. Heb jij dat zo gedaan? Het is namelijk nooit de cup die gaat lekken. Als deze methode goed werkt scheelt dat een hoop geknoei met persen en?of in en uitbouwen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het is zeker de moeite waard.

OJ hoe zat het ook weer precies?

Groeten,

Ton

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 8 mei 2008 15:37 
Ton, zo heb ik het inderdaad gedaan. Oude cup gebruikt, nieuw binnenwerk van de Yamaha seal erin.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 mei 2008 18:52 
Ok Marcel, goed dat te horen! Ik moet nog een blokkie reviceren en zal deze methode ook eens toepassen. Scheelt een hoop werk!!

Ton

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 mei 2008 18:54 
Zeg Jan, nu hebben we al heel wat gereageerd op het door jou geopende topic maar van jou komt geen reaktie! Heb je nou nog hulp nodig of is je probleem al opgelost?

Groeten

Ton

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende waterpomp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven