Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

CDI testen/uitwisselen

Schrijver Jaap Stertefeld
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 mei 2008 10:23 
Mijn motor komt niet boven de 5000 toeren, soms in 1 versnelling schiet hij even door, maar meestal is het een geplof enz.
Had net contact met Marco en hij zei dat ik mijn CDI moest uitwisselen.
Wie heeft er 1 liggen in de buurt van Nijverdal ( Almelo).

Groeten Jaap.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 mei 2008 13:06 
Eigenlijk zegt hij; haal even een bak koffie bij mij, en dan wisselen we de CDI unit even uit. Dan even test rijden. Gaat het probleem naar de andere motor, dan weet je het. Het is niet veel werk. Even het zadel los, en je kan de CDI unit wisselen. Zo gepiept.

Dus mensen, het is mooi weer, de zon schijnt, rijd even bij hem aan in nijverdal.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Gast 
#3 | Geplaatst: 8 mei 2008 22:19 
Ik heb vanavond een andere CDI geplaatst en de motor loopt perfect.
De CDI heb ik gekocht bij motorzaak BOR in de Lutte.

Wie kan de oude maken of is deze niet te maken.

Groeten Jaap.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 mei 2008 11:18 
Mag ik vragen wat je voor die CDI betaald hebt?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gast 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2008 11:54 
Beste Floris,

De CDI kostte me € 100,= . Een hoop geld , maar de motor loopt perfect!
En met dit mooie weer wil je graag rijden.

Jaap.

Schrijver Richard1967
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2008 23:20 
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden mijn CX500C uit 83 naar de motorzaak gebracht met het probleem dat de motor niet aansloeg. Ook moest ik mijn werkplaatsboek komen brengen omdat ze niet precies wisten hoe of wat.
Ik ben zelf een absolute nietsweter dus mij maken ze alles wijs.
Nu is het euvel (volgens hen en als ik het goed begrepen heb) de Ontsteking/CDI maar dat zou nogal moeilijk te vervangen zijn (moet als geheel?), als het al te krijgen is. Ze verwachten daar een dag mee bezig te zijn dus adviseren mij eigenlijk de motor als economisch overleden te beschouwen. Ik was al volop aan het zoeken naar een andere toen ik op het idee kwam deze site weer eens te bekijken. (Sorry, is nog geen gewoonte).
Het probleem lijkt erg op hierboven, maar als ik dat lees lijkt het juist erg eenvoudig op te lossen. Ik wil best wat betalen voor nieuwe onderdelen en een paar uurtjes werk. Wat kan ik het beste doen? Er zijn al te veel mooie rijdagen verstreken ...
Gr. Richard.

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2008 23:38 
Beste Richard,
ten eerste ; als je motor van '83 is zal die 9 op de 10 geen CDI hebben maar Transistorontsteking.
Een dag zoeken op je probleem lijkt me wel heel lang.
Je betaalt hiervoor onnodige kosten.
Er is zeker een clublid in de buurt die je kan helpen.

We hebben een grote club met veel kennis en veel bereidwillige leden; en dat
met de glimlach.

Terry

Schrijver Richard1967
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 mei 2008 11:09 
Hoi Terry,
Bedankt. Ik ben zojuist weer even langs gefietst en ik had het idd niet goed begrepen. Het is de ontstekingsspoel die afwijkende waarden afgeeft in vergelijking met het werkplaatsboekje, wat overigens maar tot model 1982 gaat. En hiervoor zou het blok dus open moeten hetgeen de hoge kosten verklaard. Andere problemen konden ze niet vinden.
Ik heb besloten hem thuis te brengen en hopen dat ik iemand vind die t.z.t. voor een vriendenprijsje dit probleem kan oplossen.
Ondertussen kijk ik uit naar een andere CX500C uit 83 (altijd handig met onderling uitwisselen van onderdelen) want ik ben nog zeker niet uitgekeken op deze motor. Iemand iets in de aanbieding? Ik zet nog wel een gezocht item op dit prikbord.
Gr. Richard.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI testen/uitwisselen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven