Prima, dat neemt niet weg dat ik zeer veel moeite heb met de theorie die jij er op los laat. Het kan zo zijn dat je gelijk hebt, maar ik blijf daar toch moeite mee houden. Constructie technies heeft honda zijn verhaal er op los gelaten. Gaan wij dat wijzigen doordat er slijtage is, wat maakt het dan uit in welke stand je gaat stellen. Honda beschrijft niet voor niet een vaste plek. Ook ik heb het een en ander uitgeprobeerd, maar was er zeer zeker niet van overtuigd dat een ander tijdstip beter was. In het verhaal beschrijf ik zelf ook een andere methode om kleppen te stellen, maar als je goed kijkt kom je op de merk tekens uit. Dus wat ik beschrijf staat gelijk aan het verhaal van honda. Dus dat is de meest optimale stand.
Wil men het anders doen, loopt men de risico een fout te maken die op den lange duur naar voren komt. Ik heb genoeg probleem gevallen gezien. En daarnaast zeg ik ook dat als er zo veel slijtage is, dan is er wat aan de hand met de nokken as en of slepers. En kan mij het gevoel niet bekoren dat als men de kleppen volgens honda stelt er te veel speling is, en op een ander tijdstip de speling correct is gesteld kan worden. Van welke meet waarde ga je dan uit. Daar kan ik maar niet uit komen. Het zal mijn stare denk beeld wel zijn.
Daarnaast weet ik dat de techniek van honda heel sterk is, maar ook soepel en buigzaam. Ik denk dat hier de tussen weg uit voord komt. Bij een andere afstelling zal de techniek van het cx blok de zaken zelf wel oplossen. Als het ware wordt de zaak gewoon onder druk gezet. Daarnaast hanteerd honda ook veilige marges. Dus ook hier is nog wel wat op te vangen.
Ik sta open voor een andere afstelling, maar de tijd zal het moeten leren. Daarnaast wil ik ook de gevallen wel eens bekijken of er niet wat anders verkeerd is gegaan. Bijvoorbeeld dat honda zelf verkeerde nokken assen heeft geslepen. Ook mij is echtwel bekend dat ik sommige blokken niet stil krijg. Meestal is een versleten nokken as en of sleper de boos doener. Ja, en dan kan ik me best voorstellen dat een andere afstelling gewenst is.
Een probleem, alle 4 de klepbediningen stijten niet gelijk matig. Dus je moet er wel gevoel mee hebben. Leg dit maar eens uit aan een niet sleutel kundig persoon. Dat is dan ook gelijk mijn probleem.
Laten we elkaar op de hoogte houden en zien wat de toekomst brengt. Ook honda kan het fout hebben gehad toen der tijd.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html