Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Schokbrekers...

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2008 21:29 
Oh wat rijd mijn aanwinst lekkerrrrrr... Maar dan wel alleen helaas. Vandaag ben ik lekker gaan toeren met dochterlief achter mij. Al na 200 meter ben ik gestopt en heb de veren op zijn strakst gezet. Datging wel voor een dagje langs 60km weggetjes en flink in de ankers voor elke bult want... iets te hard en tok aan het end van de veerweg zitten we. Jammer want de dempers lijken me prima.

Vraag aan jullie kenners, Wat kan ik heb beste monteren om het zaakje wat strakker geveerd te krijgen en dat dan ook graag tegen een beetje gunstige prijs. Het is geen dagelijkse fiets en met alle andere kosten die er toch wel zijn als kers verse eigenaar moet het niet te gek worden. Overigens gaat goed wel voor hoor. Dus liever iets duurder maar goed dan lekker goedkoop maar niet lekker rijden...

Graag tips en eventueel aanbiedingen!

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2008 21:42 
wat O.J. ook altijd zegt `~~wat voor type en welk bouwjaar heb je~~ want dan kunnen we pas een antwoord geven.
Mvg. Beussie.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2008 21:57 
Ok sorry...

Ik heb een CX500 a uit 1979. Helemaal standaard...
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 mei 2008 22:12 
Ik zit te kijken op de site van Hagon. Heeft iemand hier ervaring mee?
CX500A 1979

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2008 22:40 
heb zelf koni's erop gehad, prima veren die stug zijn en genoeg te stellen zijn (zijn echt een STUK beter dan de originele fietspompjes)

heb nu zelf öhlins, maar das geen vergelijking :D
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 mei 2008 22:45 
heb er net zelf nieuwe hagons onder zitten. kosten 180 euro (via roukama). prima pas en uitstekende veereigenschappen. zitten bij mij onder een cx500 b uit 1980.

Schrijver Henk Nijzing
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 mei 2008 01:38 
Vanwege hetzelfde probleem heb ik ook Hagon er onder gezet (CX 500A) en dat rijdt in combinatie met progressieve voorveren nu als een scheermes.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 mei 2008 08:29 
Het lijkt er op dat de demping met dochter lief niet toerijkend is. Je kan de veren wel strakker zetten, maar dan moet de olie zijn werk ook doen. Hier kan wel eens het probleem zittten in jouw oude veren. Vermoedelijk is er niet voeldoende demping meer aanwezig. Het zij door slijtage, het zij door lekage in het verleden. Je kan dan de veren wel strakker zetten maar dan zal je niet optiemaal een vering bereiken.

Mijn vraag is dan ook, of de fiets van jouw ook strak rijd boven de 140 kilometer per uur. Uit ervaring weten we dat goed schokbrekers achter op juist de wegligging extreem kan verbeteren. En zoals eerder vermeld lijken Hagon voor mij ook de juiste oplossing.

Dan weet ik dat in de praktijk wel eens over zwaardere veren word gesproken. Men kan dit altijd na vragen bij de leverancier.

Even een indicatie, 2 personen van 75 kilo moet verwerkt kunnen worden door de achter veren. Als blijkt dat je het niet aan kunnen onder normale omstandeg heden, zijn de achter veren niet goed genoeg meer. Ik mag aan nemen dat dochter lief geen 120 kilo weeg en jij ook niet. ZOu ik wel wat medelijden met de cx hebben.

Dat was het dan weer, ik ga maar weer eens aan het werk,.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 mei 2008 09:59 
ok goede dempers dus die Hakon's.

Welk tpe of welke lengte past bij mijn CX?
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 mei 2008 10:18 
Nee ik weeg geen 120 kilo (wel iets meer dan zou moeten misschien) en mijn dochter is een stuk lichter. Wij komen niet aan de 150 kilotjes... Maar goed er zijn wel plannen om ook meer daagse tochten te maken, dan moet er ook nog wat kampeer spul mee en dat moet dan ook wel kunnen natuulijk.

Dank voor de adviesen. Ik zal een paar Hakon dempers bestellen voor mijn type CX dan zou het goed moeten komen...
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 mei 2008 10:22 
In het kader van eens meerdaagse tochtjes.... Heeft iemand misschien een koffersetje te koop dat er nog netjes uitziet.

Ook valbeugels lijken me geen overbodige luxe...
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 mei 2008 12:47 
Oh enne... Boven de 140, tja dat heb ik nog niet gedaan. 130 ging ok. Wel duikt hij behoorlijk maar dat leverd geen probleem op en het geheel blijft stabiel dan. Misschien bussen op de veren of ooit eens wat andere veren. Met meer gewicht zal je daar met remmen ook meer last mee krijgen denk ik zo maar eens...

progressieve voorveren is misschien een oplossing? Aan de andere kant ga ik ff rustig aan doen ook. Het is anders wel erg prijzig voor de start. (Nieuwe banden, aandrijfdeel achterwiel, dempers achter, tt kabel, een kind in het leer...)

Maar ja wel een hoop lol en daar gaat het om in dit leven!
CX500A 1979

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 mei 2008 12:50 
Oh en misschien leuk voor de belangstellenden. Mijn motor is nr 101 uit de "Showroom"!

En dat is toch een hele nette zou ik zeggen...
CX500A 1979

Schrijver zealot
Gast 
#14 | Geplaatst: 10 mei 2008 21:18 
ik heb nog een setje koni's(tweedehands) en orginele showa's(ook gebruikt) mocht je intresse hebben hoor ik dat wel

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 mei 2008 22:43 | Aangepast door: ejfrolich 
Zealot,

Het ligt aan drie dingen, welke zijn de beste, zijn ze dan goed genoeg voor mijn doel en wat zou de prijs zijn? Ik reed vroeger op koni's onder mijn Kawa 900 en dat was prima...toen.

Laat even weten hoe en wat met je shocks dan kunnen we wellicht zaken doen!

Je mag ook ff mailen: mail.ej@12move.nl
CX500A 1979

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schokbrekers...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven