Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

trillende spiegels

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2008 13:59 
Nog een leuke vraag. Ik heb erg last van trillende spiegels op mijn CX. De wereld achter mij ziet er boven de 60km/u vrij ondefinieerbaar uit (nee...ik ben niet dronken). Vroeger had ik op mijn GT750 van die tussendempertjes tussen handel en spiegel. Ik zie ze nergens meer en weet ook niet of het echt de oplossing is.

Wat doen doorgewinterde CX rijders met dit probleem...

Ernst-Jan
CX500A 1979

Schrijver whaaa
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2008 14:35 
Dit probleem had ik ooit met een van de 2 spiegels op m'n CX. Inmiddels heb ik andere spiegels (ook niet origineel) gemonteerd en heb al tijden nergens last van. Ik vermoed dat door de roest er teveel speling op het beweegbare deel van de spiegel was gekomen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2008 14:59 
Wat een doorgewinterde CX rijder doet, dat weet ik niet. Maar ik kan wel vertellen wat ik er van vind...

Op mijn "Rode Rakker" zaten bij aankoop twee speigels van Hyosung. Rechts klapte steeds helemaal terug, bij snelheden boven de 50Km/h, en links en rechts gaven allebei trillend beeld. Door rechts helemaal 'naar voren' te monteren, en de montage van de spiegel afhankelijk te maken van de uiterste instelling 'naar binnen gedraait' had ik er wienig tot geen last van.

Toen ik de "Blauwe Engel" nog had was daar het spiegel-beeld ook trillerig, dus ik dacht van : Het zal wel bij een CX horen.

Nu heb ik een kuip, en daarom heb ik andere spiegels nodig. De oude spiegels raken bij totale stuuruitslag (manouvreren bij wegrijden en parkeren) de rand van de ruit, en raken dan ont-steld.

Nu heb ik voor rechts al een andere, de linker komt nog. Maar deze andere geeft wel een 'stilstaand' beeld....

Dus, trek je eigen conclusie. Ik weet wat ik doe.....

Harmony,
Hans.
( die van rust houdt, ook in de spiegels )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver emiel
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2008 18:52 
Aloha,

ik heb bij duitse postorderbedrijven(louis,polo en hein gerricke)wel een soort trillingsdempertjes voor spiegels gezien

http://www.louis.de/_10c98c05985f209ac5c416f9ad2ecd6d41/index.php?topi c=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=465&wgr=407&list_total=15&anze ige=0&page=1&artnr_gr=10028896

sorry voor de lange link.

Emiel & Andrea

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2008 21:36 
Emiel,

ik kom via de link op start pagina van louis.de uit.
je kunt beter het Artikelnummer vermelden en de start pagina is www.louis.de
Het Artikelnummer kun je linksboven in invoeren bij : Produktsuche
nach Stichwort/Artikelnr.

Schrijver emiel
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2008 21:52 | Aangepast door: emiel 
Oeps sorry,

tja ik ben een beetje een digibeet.
Maar als je op de link klikt en je klikt de startpagina weg en je klikt nog een keer op de link dan komen ze wel tevoorschijn.
Nr 10028898.

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2008 21:55 | Aangepast door: ejfrolich 
Ok een paar heldere verhalen. Een oplossing is dus andere spiegels. Maar nu de hamvraag... welke spiegels voldoen goed (merk/type).

Ik wil namelijk graag zien wat er achter me gebeurt, ik leef graag nog wat langer...
CX500A 1979

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 mei 2008 09:54 
Ja hee....

Merk en type weet ik niet. Ik zei : mag ik die eens proberen, en hij zei, je gaat je gang maar, en dat paste en toen zei ik: heb je die andere ook? En hij, nee, moet ik bestellen. Ik zeg: nou, doe dat maar. En hij weer: Ik moet wel even merk en type opzoeken...

Deze verhelderende conversatie vond plaats bij motors and more te Heteren.

Harmony,
Hans.
( die wacht op een linker spiegel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MIOB
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 mei 2008 10:11 
de goedkoopste spiegels bij motozoom(.nl) voldoen uitstekend. Zijn die chrome (ronde) spiegels op een stokje. ZIjn best netjes, op elk stuur te maken en zelfs met lange steel op onze cx uitstekend trillingsvrij.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 mei 2008 21:34 
Ik heb een heleboel spullen, waaronder nieuwe veren voor de voorpoten en spiegels bij Vogel in Duitsland besteld. Ik hoop dat ze gauw komen en dat het ook helpt.

Heeft iemand wel eens dempers in de stuureinden geprobeerd?
CX500A 1979

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 trillende spiegels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven