Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

elektronische ontsteking

Schrijver Richard1967
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 mei 2008 13:44 
In mijn zoektocht naar een betaalbare oplossing voor mijn defecte ontstekingsspoelen tipte een kennis mij op de mogelijkheid om een elektronische ontsteking in te bouwen. Ik lees hier echter niets over op het forum. Kan dit niet bij een CX of is het te duur? Of is het gewoon een hele domme vraag?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 mei 2008 14:32 
Hallo Richard, domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
In principe heeft een CX al electronische ontsteking. Er zijn types CX (vooral de 500/650 E en sommige late Custom modellen die met transistor ontsteking zijn uitgerust. Er bestaan vervangende CDI kastjes die goed schijnen te werken bij de CBX (de 6 cilinder fiets van Honda) Zie HIER. Maar ik heb geen idee of dat iets is voor de CX. (en best prijzig)
Je hebt het over je ontstekingsspoelen, als daar iets mis mee is, moet toch je blok open.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2008 08:54 
ben je zeer handig kan je ook een Transistor ontsteking er op maken
o.j.
p/s als de dynamo nog goed is kan dat
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 mei 2008 10:43 
Ik heb al eens het een en ander omgebouwd naar een onsteking van een CX650e fo GL. Hierbij word gebruik gemaakt van de onstekings vervroeger die mechanich is. Dus je blijft dan bij honda onderdelen en het werk goed. Let wel, je moet andere bobine's gebruiken. Die van de CX zijn aangepast op hoger spanningen van de dynamo en cdi. De GL en CX...e types komen van 12 volt af.
Heb het een en ander nog wel los liggen.
Anders moet je eens kijken bij carmo elektrics in eindhoven. Zij leveren ook ander soorten onstekingen die met de computer geregeld kunnen worden per toeren tal en in combinatie met inspuiting.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 elektronische ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven