Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Claxon toetert bij richting aangeven!

Schrijver Jasper
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2008 19:20 | Aangepast door: Jasper 
Beste mede-CX-rijders,

Sinds kort het volgende: Als ik richting aan wil geven, toetert eerst de claxon twee keer (rechts) of drie keer (links) op het ritme van de richtingaanwijzer, daarna pas gaat het lampje knipperen! Zo gaat het elke keer. Wel grappig, niet echt prettig rijden dus...

Voorheen deed de richtingaanwijzer het niet meer, ik heb toen WD40 in het linkerhandvat gespoten (in de sleuf vd richtingaanwijzer). Dat hielp niet, heb toen het relais vervangen en hij heeft het zeker 2 weken zonder problemen gedaan. Nu dus ineens dit... (Het heeft behoorlijk geregend toen hij buiten stond, misschien daar mee te maken?)

Het is een CX500 uit 1980

Iemand een idee?

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2008 20:30 | Aangepast door: gompie 
Gefeliciteerd, je hebt een van de drie motorfietsen voor visueel gehandicapten die speciaal ontworpen is door minister Eurlings persoonlijk!
niet toeteren is 'vooruit rijden'
twee keer toeteren is 'naar rechts'
drie keer toeteren is 'naar links'
vijftien keer toeteren is 'stoppen'
Daar zit nou net de kneep, de ongelukken werden veroorzaakt voordat men vijftien keer getoeterd had.
Hierna zijn ze overgegaan op een andere manier van signalen geven voor visueel gehandicapten; het rijden met de linkerhand op de vangrail.
Daarom had Jules de Corte altijd zijn handschoenen aan als hij autoreed.
Sterkte met dit probleem.

Dirk (gewoon de claxon losknippen...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Lemmy
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2008 21:27 
Heb je de zaak al eens open gemaakt? Zo niet, dan zou ik daar beginnen. Lijkt met dat er (ergens) contact wordt gemaakt met het circuit van de claxon.

Ik zou in ieder geval eerst de contacten bij de schakelaar eens goed droogblazen (daarna evt contactspray gebruiken).

Schrijver Jasper
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2008 10:53 
Ik heb hem inderdaad al wel open gehad, zag niks raars, het was wel vettig van de WD 40. Ik zal die eens wegpoetsen en contactsprayen, kijken of dat helpt.

Bedankt vast!

groeten,

Jasper

Schrijver Jasper
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2008 18:37 
Het mysterie is inmiddels opgelost:

Ipv aarde had ik de claxon aangesloten op het relais... (die had ik eerder al losgetrokken toen ik een nieuwe ging kopen, en wist de draden dus niet meer)
Wel vreemd dat hij het eerst twee weken zonder problemen deed!

Groeten,

Jasper

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Claxon toetert bij richting aangeven!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven