Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Sluiting bij rechtsaf

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2008 22:25 
Vandaag, mooi weer, ik op de motor naar 't werk.

Ineens merk ik dat de temp meter niets meer aangeeft. En wat later kom ik erachter dat de hele electra de geest gegeven heeft.

Hoofdzekering eruit.....

Gelukkig nog een reserve aan boord, maar die begaf het bij een tussenstop ook. En dan....
Weer gestart door een schroevendraaier even tussen de zekeringklemmen te houden.

Vanavond de boel uit elkaar gehaald, en ontdekt dat bij rechtsaf aangeven met knipperlicht de zekering "flits" doet, en naar de eeuwige zekeringvelden verhuist.

Nu hoop ik dat ik alle mogelijke storingspunter te pakken heb, want ik heb een flink aantal verbindingen opnieuw, en beter, aangesloten.

Heeft iemand een idee waar nog een zwak punt kan zitten?

Morgen weer naar 't werk rijden, tevens testrit...........

Harmony,
Hans.
( die eventje voor "vechta" vreesde )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2008 23:00 | Aangepast door: gompie 
Heb jij soms een van die twee andere CXen van Camiel Eurlings???
sterkte dan...
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2008 23:17 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Hans,

klinkt bekend, ik hoefde niet eens de knippers aan te zetten, stuur naar links was genoeg. Oorzaak doorgeschuurde draad in de kabelboom bij het balhoofd, heel gedoe om 't te vinden. Zou bij de rakker ook nog in/rond de kuip kunnen zitten.

Kijk eventueel eens of de zekering heel blijft wanneer je de verbinding naar de knipper achter en/of naar de kuip los laat. Zo ja, dan zou je een noodverbinding kunnen maken? En voor noodstart een los stukje draad meenemen zodat je startrelais kan bedienen!

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 šŸ’°

Schrijver antonio
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2008 08:12 
HANS
duw de motor naar de A1
en rij alsmaar rechtuit naar VECHTA sterkte antonio

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2008 09:41 
Vanmorgen....

Starten, testen, alles OK.
Naar de straat rijden, weer controleren. Alles dood

Vechta wordt steeds vager...... helaas. Vanavond maar weer de kuip eraf, en proberen de fout te vinden.

Enne, ik ben nu niet in de stemming voor "grappige" opmerkingen. Dat helpt geen moer.

Hans.
( die z'n harmony eventjes kwijt is )

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 mei 2008 10:05 
Hans,
soms durft de claxon ook wel eens voor kortsluiting zorgen (heb ik ook voorgehad). Probleem is dat de claxon naar massa geschakeld wordt ipv naar +12V. Dit wil zeggen, +12V zit continu op de claxon, schakelaar verbind door naar massa.
Wanneer deze nu tegen de aanslag van het stuur (uitsteeksel onderaan het balhoofd) gaat schuren, maakt deze een kortsluiting tussen +12V en massa.
Succes.
Jörgen

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 mei 2008 12:29 
Heey Hans,

Als alles niet mocht lukken moet je me maar even mailen, dan mag je de Wing wel lenen voor Vechta.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 mei 2008 20:38 
Het was (waarschijnlijk) de schakelaar groot-dim licht.

Net terug van een half uurtje proefrit, geen problemen. Accu was wel vrijwel leeg van al dat testen en vonken en zo, dus moeten aanduwen.

Morgen weer naar 't werk met de CX, met een grote voorraad 20amp. zekeringen. Je weet maar nooit, 't is tenslotte een CX.........

Harmony
Hans.
( begint een beetje bij te komen )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Sluiting bij rechtsaf

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven