Vraag mij af hoe en zo ja of het probleem van Wil en Theo zichzelf heeft opgelost.
Na het vervangen van het 'overleden' blok in mijn woon-werk CX liep het koelwater er behoorlijk uit.
Het deksel van het waterpomphuis gelicht en daarbij bleek dat de dopmoer niet voldoende vast was aangedraaid. Nieuwe koperen onderlegring er onder en het lekken werd minder. Dat gebeurde alleen als de thermostaat zich had geopend (dus de chromen buis warm werd).
Nu alweer zo'n 2000 km verder lekt er niets meer. Had in gedachten de koelvloeistof te verversen, maar dat hoeft nu niet meer. Het blok had overigens lang stilgestaan (bij mij zeker 8 jaar) en misschien moesten de keramische helften van de seal eerst weer een beetje aan elkaar wennen
.
Goed blok trouwens. Ook na langere stilstand altijd met 1 druk op de knop starten en na deze 2000 km nog steeds dezelfde oliestand. Dat heb ik wel eens heel anders meegemaakt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.