Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Zelfbouw uitlaat

Schrijver noman
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 mei 2008 11:45 
Hoi,

Ik weet niet of het eerder te sprake is geweest, maar ik kan er in ieder geval niks van vinden....
Ik wil allerlei veranderingen aan mijn CX500c doen, waaronder andere voorvork en zadel (zie andere berichten) maar nu had ik ook het idee om andere uitlaten te nemen.
Het liefst maak ik iets zelf in de stijl dragpipes.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft, of iemand die weet of het wel kan?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat er problemen met de kleppen kunnen ontstaan maar of dat echt zo is....??

Graag een reactie, Jan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 mei 2008 20:45 | Aangepast door: ouwe_jan 
Jan je kan er onder maken wat jij wilt maar hoe geruislozer een motor draaid hoe meer je bekijks hebt
hoe meer lawaai de mensen denken dan daar heb je weer zo een vervelende motor rijder ,HD onderander
kleppen kunnen verbranden maar als je genoeg benzine er door laat stromen dan niet
maar als je het toch doet test dan de motor op een testbank dan kunnen ze je zegen of hij te rijk of te arm staat
alles wat lawaai geeft verbruikt ook meer
Ouwe_Jan die nu een fluister motor gaat kopen een van veen wankel
verders zal je het zelf uitmoeten zoeken of je krijgt hulp uit een andere hoek
Jan hier in Wieringerwerf heb ik nog wel een paar sport uitlaten zien er roestig uit maar je kan het daar mee proberen voor niks maar je zal ze wel moeten halen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver noman
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2008 23:44 
Hoi Ouwe_Jan

Bedankt voor je uitleg en aanbod.
Natuurlijk heb je gelijk wat aan gaat de herrie die een open dragpipe maakt.
Bij een cx500 custum moet inderdaad geen harley lawaai geproduceerd worden, mijn idee was dan ook een soort van pijpen met demping.
Dus wel de look, niet het lawaai.
Ik neem aan dat sportuitlaten het uiterlijk van een cx500c niet echt goed doen, om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet hoe die er uit zien...

Ik zal er nog eens even goed over nadenken, het laatste dat ik wil is mijn motor om zeep helpen.
Oftewel "better safe than sorry!!"

Bedankt, Jan.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 mei 2008 12:57 
Wankel,,,, hierbij nodig ik mij zelf uit dat als jij er eentje hebt, ik daar graag eens op zou willen rijden. Rijden is nu wel een probleem, want het verbruik van een wankel is aan de hoge kant.

Welke wordt het, die met een guzzi frame en gespoten in licht groen metalic?

ik hoor en zie het later wel.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 juni 2008 20:31 
Ik heb een aantal jaren op een cx500 custom gereden met zgn 'turn-outs'. De dempers die er in zaten mochten geen naam hebben: meer een open pijpje met wat geribbelde openingen. De dempers zaten er nog los in ook.

Niettemin probleemloos mee gereden. Bij km-stand 92000 kreeg ik zo'n goed bod dat ik hem maar verkocht heb.

Ook met mijn Vulcan rij ik nu zo'n dikke 30000 km ongedempt. Hoog verbuik? Mah, 1 op 18 haal ik makkelijk dus dat valt wel mee. (Als ik echt rustig rij, zo rond de 90 km, haal ik ruim 1:23).

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 juli 2008 20:41 
tikkie laat misschien, maar hier mijn reactie:

Doen. Al een keer voorzichtig bij een cx gedaan, gata gewoon goed:

Daarna voor een YZF 750 zelf een seatpipe gmaakt, ging fantastisch. Nu heb ik voor een Virago echt ruige pijpen gemaakt en die hebben we ook al wer lopend :)

In principe is het zo dat als je blokje er mooi mee loopt je er geen extra schade van zult ondervinden. Ik ben het overigens eens met de rets van het forum dat meer lawaai een motor zeker niet aantrekkelijker maakt. Succes!

Schrijver Ratz
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 juli 2008 09:11 
Ziet er goed uit, MIOB

Schrijver Rinse
Gast 
#8 | Geplaatst: 16 aug. 2009 20:33 
Wil ook rechte uitlaten onder me CX. Hoe heb jij dat gedaan MIOB van welke motor zijn deze uitlaten en zit de balanspot er nog wel onder?

Schrijver toto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 aug. 2009 22:01 | Aangepast door: toto 
Ik probeer 't dus ZO zonder balanspot.
Ik heb dus wel hele grote grove staalwollen(rvs) vanaf de voorkant erin gepropt om een beetje demping te krijgen. In de turnouts zit standaard alleen maar een klein schotje om de ergste vlammen tegen te houden.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 aug. 2009 21:15 | Aangepast door: Erik1 
Ik heb balloon uitlaten gemonteerd op de CX500c zonder balanspot.

Eerst had ik geen demper er in maar dat vond ik te veel geluid maken.

Ik heb er toen een dempertje ingezet die Highway Hawk levert : 65-816, 65-817, 65-818, naar gelang de buis diameter die er gebruikt word.

Het geluid is luider dan standaard maar niet te hard. Precies goed vind ik.

http://www.vanengelenhoven.net/CX500_bestanden/image126.jpg

http://www.demon-tweeks.co.uk/resources/images/zoom/hig_65-816_817_818.jpg

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 aug. 2009 22:45 
Ik had 'm al in sjk zien staan. Je hebt er ook wel ff wat moois van gemaakt moet ik zeggen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 21 aug. 2009 09:39 
Idd het is een schoontje Erik, ik heb je koplamp stiekem is geaaid op SJK, want ik had het balon verhaal gelezen. mooi gemaakt hoor

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zelfbouw uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven