Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Grease the splines???

Schrijver Steve
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2008 13:21 
ik las wat tips op een cx-gl site uit Noorwegen www.honda-cx-gl.com. Het gaat over de cardan;
When replacing the back tire or taking the back wheel off for some reason, be sure to grease the splines that drive the back wheel. This is hugely important because if you don't, you can say "bye bye" to your drive unit. That's big bucks.

Wat bedoelt ie hiermee? Verder;
Be sure to run silicate-free coolant in the system or get used to changing water pumps
Is dit bekend bij iemand?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2008 14:46 | Aangepast door: Hansv 
A - ALtijd de -groeven- van de meenemer en de aandrijving daarvan goed invetten met het daarvoor bestemde smeermiddel. Doe je dat niet, dan kun je erop wachtten dat de spiebanen versneld slijten, zowel aan de meenemer zijde als aan de cardanzijde.
En als je die moet vervangen dan kan dat best heel wat kosten. 't Zijn dure dingen, die cardan klokken. Dus lekker invetten dat spul....

B - Gebruik altijd silicate vrije koelvloeistof, anders kun je de waterpomp blijven vernieuwen. (omdat de waterpomp niet tegen die silicaten in andere soort koelvloeistof kan (?) )

Denk ik dus.

Harmony,
Hans.
( probeert vaak het boekje te volgen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2008 18:21 
Als je dus je achterband laat vernieuwen
kun je het best zelf je achterwiel er thuis weer uithalen om het spul goed in te vetten en je achter rem te centreren want bij een banden boer doen ze dit dus niet
eruit en erin met een nieuwe band en klaar is kees

gr Arnold (uit ervaring geschreven)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Grease the splines???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven