Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

trekhaak

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#1 | Geplaatst: 2 juni 2008 10:42 
halllo techneuten van de club,

ik heb een vraagje; is er een standaart trekhaak voor de cx of moet je die speciaal laten maken? heb nu geen "bakfiets"meer maar nogwel de aanhanger, wil toch meer mee kunnen nemen als we 2 weken op vakantie gaan

groetjes werner (die weet dat puk een trekhaak heeft, en nu opzoek gaat naar zijn e-mail)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juni 2008 12:09 
Heey Werner,

HIER staat een Goldwing trekhaak, mischien is die aan te passen voor jouw CX.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juni 2008 12:29 
Nee , een goldwing trekhaak is niet te gebruiken. Daar moet teveel voor aangepast worden.

Belangrij is dat het trekkende gedeelte aan een stevig stuk frame vast zit. Daar waar de uitlaten aan zitten wordt regelmatig gebruikt. Nu is er een probleem, bij een cx zijn die niet zo stevig. Dan het hangende gedeelte, die komt vaak van het hoogst gelegen en het verst naar achtern gelegen deel van de motorfiets af. Vaak de knipper lichten. De trekhaak kogel dien op as hoogte te zijn. Wil je hoger en of lager, dan kan dat wel maar met weg rijden in een scherpe bocht is dat erg hinderlijk.

Dus met andere woorden, je zal er zelf een moeten maken. In de regel is het een u buis van boven naar beneden en van voren naar achteren. Deze u tjes aan elkaar vast maken en een kogel er op monteren. Dan de bedrading aansluiten en rijden maar. De motor en cardan kunnen het aan.

Let op, blijft bij een snelheid van 90 kilometer per uur de motorfiets slingeren, dan is het balhoofd lager niet in orde. Het ligt dan niet aan de aanhanger maar het is de motorfiets met een probleem.

Ik laat het hier bij, groetjes marco.l
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2008 16:49 | Aangepast door: puk 
Beinhart, ik heb Roelof ook reeds de tekeningen doorgestuurd van een trekhaak voor de silverwing, en zal opnieuw alles opmeten en tekeningen maken en jou doorsturen , mischien dat jou cx iets afwijkt omdat je een dubbele vering ( lees makkelijker voor bevestigingen)hebt en de silver een prolink heeft, dat moet effe bekeken worden.
Of als Roelof de mail nog heeft kan ie hem zo doorsturen, gaat nog sneller.

maar let op he, zorg dat de bol op net dezelfde hoogte staat als de wielas; en meet dit als de motorfiets op zijn banden staat en liefst no met minstens één persoon erop, niet op de bok.

een te laag geplaatste bol zal de moto proberen recht te trekken in een bocht en een te hoge bol wil de fiets plat gooien in een bocht.
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2008 16:50 
Ik zag deze, niet heel duidelijkmaar misschien heb je er wat aan.

Frans

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 juni 2008 17:15 
Heey das een grote kruiwagen

Schrijver wolter
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2008 17:41 
Hoi Puk, Roelof en anderen!

Indien mogelijk zou ik ook graag zo'n bouwtekening ontvangen. Ik ben nu nog druk met andere dingen (busje opknappen) maar zou graag eens een aanhangertje achter de silverwing willen maken!

Mijn mail adres is wolter.dijkstra@gmail.com

vriendelijke roet,

Wolter

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2008 20:24 
even voor de duidelijkheid, want ik zie nu ook een foto staan.
het gaat bij mij om een 2wieler niet een 1wielig aanhangertje.

puk, dat wist ik niet met een te laag of te hoog geplaatste bol.

ik mail roelof even of hij die tekening nog heeft? en wacht hier verder de reacties af...

groetjes werner (volgende stap, een ander achterwiel)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 juni 2008 22:45 
hoi, ik heb een frame met trekhaak liggen dat je achterop de cx kan bouten, komt van mijn cxC af, dus is kant en klaar.
interesse??? mail cmtheman@hotmail.com

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 juni 2008 22:46 
hoi, ik heb een frame met trekhaak liggen dat je achterop de cx kan bouten, komt van mijn cxC af, dus is kant en klaar.
interesse??? mail cmtheman@hotmail.com

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver gompie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 juni 2008 00:52 
Ik wil ook zo'n trekhaak!
Dan kan ik eindelijk mijn ex een keertje meenemen!
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Albert
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 juni 2008 08:35 
De hoogte van de bal is ook afhankelijk van je kar: die moet ongeveer horizontaal staan als jij erop zit, anders duwt hij je of naar beneden of omhoog bij remmen.
Ik heb zelf een trekhaak gemaakt en ontdekt dat een CX na 25 jaar niet geheel symetrisch meer is: een tekening alleen is dus niet genoeg, meet ook je eigen motor na.
Ik heb trekkende kracht uit de voetsteunten gehaald, die zitten op het hoofdframe. De kracht omhoog komt van het subframe.
Ik heb buizen laten buigen, ik vond rond het mooist. Vierkant is gemakkelijker en bij dunnere diameter al sterk genoeg.

Albert

Schrijver puk
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 juni 2008 23:47 
Beinhart,
ik hoop dat Roelof je intussen al iets verder heeft kunnen helpen, ik zit weer effe met een paar slechte dagen, maar doe het zo spoedig mogelijk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 dec. 2008 22:18 
Hoi allemaal,

Heb gelezen van de trekhaak, en ben ook in de tekeningen geinteresseerd om een trekhaak aan mijn Silverwing te hangen.

Ik wil er twee dingen achter hangen, (niet tegelijk natuurlijk), een bakkie voor de hond, dan kan die ook eens mee..
en een motor trailer(tje) om het DAXje mee te kunnen nemen.. (showroom #47)

Kan iemand mij die tekeningen toemailen? dick.frijdal@frijdal.net

alvast bedankt en groeten,

Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 trekhaak

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven