Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Indien nokkenasketting vervangen wat dan nog meer?

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2008 22:15 
Goedenavond mede CXers,

Ik ben een blokkie aan het reviseren maar de lijst met benodigde onderdelen, en dus de bijbehorende kosten, wordt al weer aardig lang en dus kostbaar. Dus nu ben ik op zoek naar cost savings (zoals ze dat bij ons op het werk altijd zeggen). Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst sprak ik een mede cx rijder (met een cx die er al ruim 2 ton op had zitten) die me vertelde dat ie altijd netjes op tijd de nokkenasketting verving maar de geleiders en spanners eigenlijk nooit, hij kon er maar weinig slijtage aan ontdekken dus zag de noodzaak van vervanging niet in. Kijk dat zou toch gauw weer zo'n 70 euro schelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Jullie mening is natuurlijk ook van harte welkom, kan altijd nog zien wat ik er mee doe;-).

Alvast bedankt en de groeten,

Ton

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 juni 2008 07:31 
Ja, mijn ervaring is dat je de hele set moet vervangen. Ik heb al genoeg gevallen gezien waar ze iets vergeten waren. Ach het oude ziet er nog goed uit. Het breekt niet voor niets allemaal kapot. En je kan dan gelijk weer alles vervangen. Goedkoop is in dit verhaal duur koop.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver antoon

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 juni 2008 08:09 
Ton ,
ik heb mijn ketting ook vervangen,maar de geleider en de spanner niet, er was bijna geen slijtage te zien,dus volgens mij kan het geen kwaad.
Nieuw is natuurlijk altijd beter. succes.

Groetjes Antoon.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 4 juni 2008 11:13 
Ton, zie ook DIT verhaal, hoewel dat verhaal een 650 blok betreft.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Indien nokkenasketting vervangen wat dan nog meer?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven