Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Balanspot kapot

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Richard1967
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2008 16:59 
Hoi,
Toen ik mijn 'nieuwe' custom op de middenbok wilde zetten zakte die ineens door. Ik vreesde eerst het frame maar nadere inspectie bleek dat de bevestiging op de balanspot door roest was doorgescheurd.
Vraag: kan ik met een gaatje in de balanspot gewoon nog even blijven rijden totdat ik deze heb (laten) vervangen. Of kan ik hem beter laten staan.
Vraag2: heeft iemand nog een balanspot voor de custom liggen voor een leuk prijsje, anders bestel ik hem bij Roukema.
M.v.g. Richard

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2008 19:58 
Richard, zover ik weet zit de middenbok niet vast aan de balanspot. Als je door je middenbok bent gezakt, is een gat in je balanspot een bijkomend probleem. Soms roesten de middenbokken inderdaad door en zakt je motor bij het opbokken door de bok heen. Controleer ook je achterbrug en de motorblok ophangpunten, die zijn ook gevoelig voor het roest spook.
Met een gat in je balanspot kan je wel even doorrijden, de motor zal meer herrie maken en mogelijk wat gaan knallen bij gas loslaten.
Opzoek naar een vervanger(bij Marco?) of anders Roukama.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2008 22:00 | Aangepast door: danielstrouven 
Bij Roukama zie ik geen balanspotten in de shop, maar misschien hebben ze ze wel. Wat zouden ze nieuw kosten, weet iemand dat?
Ik zie ze eigenlijk bij geen enkele winkel. Alleen bij Vogel, maar dat is niet de originele, maar alleen twee pijpen met een staaf tussen... is dat even goed, wie gebruikt dit? Want dan kan ik me bij problemen (toch wel veel roest daar!!) 133 euro plus verzendkosten besparen en het zelf wel lassen, dat lukt nog wel. Maar ik dacht dat er in die balanspot toch wel meer gebeurde dan alleen de pijpen verbinden.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 9 juni 2008 22:49 
De originele balanspotten zijn niet meer nieuw te koop. De imitatie potten zijn idd twee pijpen die verbonden zijn met een dwarsstuk. Werkt ook prima.
Als Roukama het niet heeft, probeer het dan bij Jama nederland:
Adres:
Boonsweg 85 , 3274 LH HEINENOORD, Nederland
Tel:
0186-646464
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Richard1967
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 juni 2008 23:45 
Wat is dit toch een geweldige club. Bedankt.
Marcel: ik ga morgen nog even goed kijken wat er dan aan de hand is maar een een nieuwe balanspot is sowieso nodig. (url=http://www.motorsloop.com/index.php?main_page=product_info&cPath= 265_274_291_298&products_id=3089&zenid=hflv9egire0r0uk2uelvt4ir26]Klik hier, dit is hem toch?[/url]). Het gebeurde overigens precies zoals je beschrijft: bij het opbokken zakte die een stukje terug en toen zat de bok scheef. 184 euro is overigens een hoop geld, dus ik hoop nog een gebruikte te vinden. (Daar koop je bijna een defecte CX voor, maar drie is teveel voor hier thuis :-)
Ik heb nog mijn eerste CX staan (die moet binnenkort nog 'onder het mes'), daar kan ik hem voorlopig wel ff van 'lenen'. Gelijk een goede oefening want ik ben voornemens deze machine goed te leren kennen (vanuit een absolute nulpositie). Het werkplaatsboek is momenteel vaste kost voor het slapen gaan. Ik heb dus geen haast met het vinden.

Groeten, Richard.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2008 09:29 
Ik heb er op dit moment geen liggen. Helaas jammer.
Het komt wel vaker voor dat club leden er eentje zoeken.
Dus, ik heb ze nooit echt lang liggen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juni 2008 10:22 | Aangepast door: Erik1 
Mischien is dit wel een oplossing voor je Richard, Want wat er niet op zit, roest er ook niet af ;-)

http://www.vanengelenhoven.net/CX500_bestanden/image118.jpg

Wel even oeffenen met opbokken.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Richard1967
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 juni 2008 14:45 
Leuk Erik, heb je nog zo'n oplossing voor de balanspot zelf, een tuinslangetje misschien.
Het zit ff niet mee. Voor het eerst van mijn leven een uitlaat gedemonteerd (ik wist een week geleden niet eens wat een balanspot was) en bij de laatste boutjes blijken een aantal bevestigingen te zijn gebroken (of dat heb ik gedaan met demontage maar dat lijkt me sterk). Voor foto's klik hier. (ik hoop dat het nu wel lukt met de link). Zie de fototitels voor commentaar.
Kan dit nog worden gelast of zo want anders kan ik dus twee nieuwe potten kopen, dat wordt een bescheiden vakantie deze zomer. :-)
Groetjes, Richard.
(Mijn fototoestel doet het in ieder geval nog prima, net als m'n PC)

Schrijver Richard1967
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 juni 2008 14:47 
Toch nog een foute link: deze dan!

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 10 juni 2008 14:57 
In principe kan dat nog gelast worden. Dat scheelt je weer een paar dagen vakantie!
Alleen nog iemand vinden die dat voor je wil doen, tenzij je zelf kan lassen?
Succes, Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 juni 2008 15:05 
Richard,

Wat betreft de balanspot: Mijn CX had één lip minder afgebroken, maar rijdt nu weer rond met dezelfde balanspot eronder. Gewoon laten lassen bij m'n auto-garage.

De balanspot zelf heeft helemaal geen functie bij het 'opbokken' op de middenstandaard. Dus daar heb ik nog even wat vraagtekens bij. Misschien toch wat meer aan de hand ? (hoop het niet voor je )

Succes!

Harmony,
Hans.
( die ook voor moeilijke reparaties heeft gestaan bij zijn "Rode Rakker" )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 juni 2008 15:58 
Heey Richard,

Ik kan dit wrs wel voor je lassen. Als je in midden nederland woont hoef je niet al te ver te rijden. Anders is het slimmer iemand in jouw omgeving te zoeken die dit kan lassen. Mail me maar als ik je helpen kan.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 juni 2008 16:18 
Hallo Richard,

Mocht je in het noorden wonen dan kan ik het wel voor je lassen, ik woon in Ruinen.

Groeten,

Ton

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 juni 2008 21:08 
En in de buurt van Rotterdam las ik

Schrijver Richard1967
Gast 
#15 | Geplaatst: 11 juni 2008 07:59 
Allen bedankt voor het spontane aanbod. Aangezien ik in 't Gooi woon denk ik dat Erik het dichtste bij is. Ik zal hem mailen.
Gr. Richard.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balanspot kapot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven