Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Knipperlichten rechts hebben geen zin of teveel?

Schrijver Steve
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:36 
Probleempje;
Knipperlichten links werken prima. Rechts echter gaan beide branden, maar niet knipperen. Links en rechts zit toch op dezelfde knipperautomaat? Dus als die kapot is, zal links toch ook niet knipperen?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:46 
Als dit is nadat je een lamp hebt gewisseld is de lamp te zwak waardoor de weerstand voor de knipperautomaat niet goed is en dus niet knippert
21 wat lampen moeten er in dan zou hij het moeten doen

gr Arnold

Schrijver Steve
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:52 
zitten de oude lampjes in, die voorheen werkten. Ik heb enkel een nieuwe accu gemonteerd, kan hier toch nix mee te maken hebben?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:52 
Mischien heb je er een 5 Watt lampje in zitten ipv een 21 Watt. Zoiets moet het haast zijn. In het ergste geval rechts voor én achter vervangen en kijken of daarmee het probleem over is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arnold

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 juni 2008 22:56 
Bij mijn vorige motor had ik het zelfde probleem.
Heb toen de klingelateur vervangen, was slechts 5 euro bij de sloop.
Toen was het probleem opgelost.
Bij mij begon het met 1 kapot lampje.

Groetjes

Arnold V
Black on White Wing . . . . . . . http://silverwing-gl500.jimdo.com

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2008 06:52 
Erik aldoende leert men storingen opzoeken
Een tip ga na wat je van tevoren hebt gedaan en controleer altijd de watts die er op een lampje staat en ook de Voltage is mij al heel wat keren gebeurt dat het verkeerd ging.
ja monteur lampje uit het doosje en een anderen er in ,dan krijg je dat
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juni 2008 10:43 | Aangepast door: Hansv 
Steve,

En als je niets aan de lampjes hebt gedaan, maar wel aan de bedrading hebt zitten rommelen (claxon) dan is het mogelijk dat daar het probleem ligt.

Plus --> knipperautomaat --> schakelaar (lampkeuze) --> lampen --> massa.
( effe uit m'n hoofd )

En de bedrading van een CX is lekker 'opgefrot' in de koplamp. Dus als er een draad los hangt, in jouw geval een oranje of een draad met oranje markering, dan werkt 1 kant gewoon niet, zelfs als de lampen wel goed zijn.

De standaard CX knipperautomaat MOET twee 21Watt lampen hebben om te funcioneren. Is 1 lamp kapot of niet aangesloten, dan werkt de boel niet meer. Dit heeft te maken met het feit dat de automaat 'massaloos' is, en de werkspanning/stroom uit de schakeling zelf haalt.

Harmony,
Hans.
( heeft een vervangende automaat in de "Rakker" )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 juni 2008 18:58 | Aangepast door: voorbijganger 
Onlangs heb ik in mijn auto een nieuwe accu gemonteerd, de oude had ik een schroef doorheen gedraaid en gaf wel 12 volt aan.
Omdat ik de auto niet elke dag gebruik had ik na de accu montage een flinke rit gemaakt. De andere dag toen het donker werd zag ik dat de linker verlichting slecht brande en als het licht aanstond deed ook de linker L aanwijzer het niet.
Op de dag toen ik hier naar wilde kijken starte de auto niet, accu gaf 8,6 volt aan op de meter. Ik stond voor een raadsel en tuurde in de motorkap ruimte, maakte de accu nog een los en weer vast en keek nog eens onder de motorkap.
En ineens zag ik hem, die ene draad van de dynamo die half los half vast hing. Vast gemaakt met de extra accu gestart en wederom effe een flinke rit gemaakt. Het probleem met de verlichting was er echter nog steeds. Na een zoektocht kwam ik bij een massa verbinding die niet helemaal meer okee was.
Zo je maar dat drie problemen eigenlijk niets met elkaar te maken hadden waren onstaan.
De massa verbinding was de lastigste om op te sporen.
mijn advies check je massa verbindingen mn die van de richting aanwijzers.
Oja we hebben het hier over een auto van 41 jaar jong.

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 juni 2008 20:34 
Dag voorbijganger...

Je rijdt niet toevallig een Volvo? Ik zag een soportgelijk verhaal op het V44 forum!
CX500A 1979

Schrijver voorbijganger
Gast 
#10 | Geplaatst: 17 juni 2008 16:20 
jawel

een amazon

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Knipperlichten rechts hebben geen zin of teveel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven