Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Beschadiging cilinderwand, is dit erg?

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juni 2008 15:56 
Hallo mede CXers,

Ik heb een blok gedemonteerd omdat ik het wil opknappen cq reviseren. Nu viel mij op dat er van een cilinder de wand een aangevreten plekje heeft, heb een foto naar Frans gestuurd met het evrzoek deze te plaatsen.
(zie hieronder | Frans)
Mijn vraag is nu of dit ernstig is en of ik er iets aan moet/kan doen.
De rest van het blok is nog in prima conditie.

Alvast bedankt,

Ton

Kapotte cilinderwand

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juni 2008 19:03 
Er zijn diversen oplossingen een er van is schuur het ingevreten stuk met schuur papier glad
de tweede oplossing is motor uit elkaar en de wand laten Honen waar bij je dan een overmaat zuiger en veren moet kopen
De derde oplossing is je bent in het bezit van een Dremmel dan
met het fijnste slijp toletje de roest plek weg slijpen maar dan kan de motor iets olie verbruiken maar dat gaat vanzelf weer over als je maar niet te snelrijd en weinig toeren maakt
Maar ja misschien zijn er nog meer oplossingen bij onze gerenomeerde cx rijders
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 juni 2008 15:50 
Uit ervaring weet ik dat dit soort plekken het einde van het blok betekend. Reden van deze plek is dat de koppakking is doorgeslagen en dat er water in de verbrandings kamer is gekomen boven op de zuiger. (goekoop onderhoud, dus afvullen met koelwater is dus duurkoop).
Wil je hier mee doorrijden, dan krijg je vanzelf grote problemen.
Oplossingen zijn door ouwe jan al aangedragen, maar kosten veel geld.
Ga op zoek naar een ander blok. Je blijft hier problemen mee houden.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juni 2008 21:40 
Hmm... Dan het volgende, ik heb nog een ander blok staan maar daarbij heeft de krukas zijdelinks wat speling, lijkt me ook niet alles. Kan ik van die twee blokken een maken? Met andere woorden is het verstandig om de krukas van het blok met de beschadigde cilinderwand over te zetten naar het blok met de speling op de krukas? Of is het in alle gevallen beter om een ander blok te zoeken, waarbij je natuurlijk ook weer moet afwachten wat je krijgt. Wie weet wat wijsheid is in dit geval?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ton

Schrijver scanialover
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2009 13:25 
misschien kun je van het ene blok de zuigers en drijfstangen en krukas gebruiken en die in het andere blok plaatsen waar de zuigerwand nog van goed is .

Schrijver dreester
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 maart 2009 22:55 
heb nog wel een blok voor je liggen Ton. moet alleen ander kopelingshuis op.(voorkantje blok) hoor het wel als je belangstelling hebt.

Andre

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 maart 2009 20:25 | Aangepast door: kwaker 
en zo gaan de blokken gewoon rond

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 maart 2009 22:44 
en zo is het kwaker. heb nog een half blok liggen die nu weer door zou kunnen naar Ton. Zo houden we de populatie in stand

ik bel je binnenkort voor afspreken datum.

Andre

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Beschadiging cilinderwand, is dit erg?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven