Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Pakkingset

Schrijver Lemmy
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2008 22:44 
Waarde CX-vrienden,

Via Roukema zijn pakkingsetjes te bestellen voor (o.a) de CX500-B. Uit een eerder bericht op deze site begrijp ik dat bij deze setjes geen oliekeerringen zitten.

Vraag is nu dus welke oliekeerringen is nodig heb. Betreft een vastloper, dus blok moet open en dan wil ik (uiteraard) de pakkingen van het blok vervangen. Maar welke ringen moet ik dan nog meer bestellen en weet iemand de bestelnummers hiervan?

Ook de keerring van de waterpomp moet vervangen. Zit deze wel bij het setje?

Zijn er wellicht leden die een complete (en dan dus écht compleet) set kunnen leveren?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2008 23:43 
Hoi Lemmy,

keerringen moet je altijd apart kopen. Let bij kopen pakkingset vooal op de O-ringen, zitten er niet altijd bij.

Maar voordat je onderdelen koopt eerst maar eens het blok open maken als 't vast is gelopen om te zien of herstel (betaalbaar) mogelijk is. Vaak niet vrees ik.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 juni 2008 09:31 
Lemmy ga eerst informeren of er uberhaupt overmaatzuigers en veren te verkrijgen zijn (na een vastloper ben je daar wel aan toe) plus eerst kijken of er al overmaatzuigers inzitten daarna kan je pas moeite doen om een pakkingset te bestellen want die zijn via Links op de CXsite nog wel te vinden bij `Vogel of Bernt Muhl`
succes met de revisie en groeten van Beussie.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 24 juni 2008 11:47 
Oliekeerringen, O-ringen, pakkingen enz. is te bestellen bij www.cmsnl.com. Let op, de prijzen zijn ex. btw en verzendkosten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 juni 2008 14:36 
Alle keerringen heb ik op voorraad liggen.

En net wat beusie al zij, overmaat zuigers is geen optie. Te duur.
O, ter info, ik ben 20 % goedkoper dan CMSNL.com.
groetjes marco
Tel 0321 312336
marcobecker@zonnet.nl
vleiegersveld 37
8256 GN
biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Lemmy
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 juni 2008 20:12 
Dank voor de reacties tot zover. Ik moet sowieso een pakkingset hebben. Ook als het blok niet meer te repareren is (in economische zin dan) heb ik een pakkingset nog voor mijn andere blok; die is nogal incontinent.

Ik wilde eerst beginnen met de 'vastloper'. Ik zie wel wat ik tegenkom bij het openhalen. Eerlijk gezegd verwacht ik dat de interne schade wel mee zal vallen; tijdens het laatste ritje is het blok namelijk niet echt vastgeslagen; hij zat er tegenaan (oplopende temperatuur, terugval in snelheid en toenemend kabaal). Op dit moment ga ik er van uit dat het zich beperkt tot de drijfstanglager(s). Ook de afgetapte olie is nog mooi zwart en ook in het filter kan ik geen metaaldeeltjes ontdekken.

Maar mocht de schade groter zijn; zoals gezegd dan ga ik vrolijk verder met het andere blok.

Kortom, pakkingen heb ik dus in ieder geval nodig.

@ Marco: kun jij mij een complete set leveren? (heb je net gebeld maar je bent niet thuis)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Pakkingset

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven