Hier ben ik weer, 1 poot is nu helemaal klaar. Nog eentje te gaan, maar jammer genoeg heb ik hier in huis nog klussen...
Vorkpoten waren wit geverfd, met reflecterende stickers erop, die heb ik met decapend (verfoplosser) en krabbertje voor keramische kookplaten te reinigen erafgestripd.
Aluminium poot opschuren met 120, dan verder met telkens 240/400/600/1200 waterproof schuurpapier....mooi resultaat. Ziet er uit als geborstelde aluminium, ik ga dat zo laten want ik zie dat liever als spiegelglad. Als je blanke lak gebruikt kun je ze niet meer polieren nu en dan, en op aluminium houdt lak of verf niet gemakkelijk. Bij sleutelen of dagelijks gebruik komt er snel lak af...We zullen wel zien hoe snel ik weer moet poetsen.
Zowel binnenpoot als onderpoot gespoeld met benzine. De binnenpoot licht krasje (was niet door de chroom!) weggeschuurd met 400, zachter schuurpapier haalde niets af en dan opgepolierd met doek. Als je goed kijkt kun je er nog iets van zien, maar als je het niet weet vind je het niet meer.
Alles terug in elkaar gezet, keerring met open kant naar de olie toe en op zijn plaats gezet met PVC-buis diameter 40. Ging vlot met heel licht aantikken op die buis, binnenkort zal ik daar eens een buis in alu voor draaien die nog beter bij de buitendiameter past. Circlip er terug op.
Gevuld met Dextron HQ3 ATF olie 140 cc .
Bovendop erop, amai mijn voeten! Dat busje van 15 mm moest erbij...en het is me ook gelukt. Poot op de grond op een doek, met volle gewicht en kracht dop naar beneden drukken, en met linkerhand binnenpoot draaien --- de derde poging is het gelukt. Gelukkig maar, ik zou het geen tien keer hebben kunnen proberen.
Het resultaat is erg bevredigend maar ik kan pas testen als ze allebei af zijn en in de moto gaan. Daar is geen haast bij want de vervangpoten die ik van Terry had doen nog goed hun werk. Maar als ik ze nu manueel op en af duw voel ik het grote verschil met de nog niet gereviseerde poot, dus hoop ik er het beste van.
Bedankt voor het meedenken, wanneer ik eraan verder doe laat ik het weten hier. Ik hoop volgende week de tweede poot af te hebben?
Mvg, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica