Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorvork op druk?

Schrijver Steve
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 juni 2008 00:15 
Er zit een modificatie op mijn voorvork, kreatie van een vorige eigenaar. Bovenop elke veerpoot zit een metalen T-stuk geschroefd met boven links een manometertje (0-10 bar) en rechts een soort autoventiel. Aan de zijkant van de T zit een pvc leidingkje van de ene naar de andere poot, een soort vereffeningsleiding.
Aangezien de manometer defekt en de pvc leiding afgebroken is, heeft het zin dit te repareren en de poten weer op druk(de meter zat vast op 4 bar, klopt deze druk?) te zetten?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 juni 2008 06:49 
nee nooit meer dan let op 0.4 Bar
het slangetje rep beveel ik wel aan het hoord orgineel een rubber slangetje te wezen daar dan de druk op al de twee vorken gelijk blijft,meetertjes hoeft niet is wel leuk maar duur en storing gevoelig
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2008 08:46 
Pas op, je mag er inderdaat niet zoveel druk in doen. Of ouwe jan gelijk heeft weet ik nu even niet. Ik doe er zelf wel iets meer in. Maar tijdens in veren loopt de druk extreem op. Dus vandaar die 4 bar. Dat is mogelijk. Volgens mij kan de druk zelf nog hoger komen bij maximaal in veren. Helaas heb ik het niet kunnen meten, maar dat zou jij dus eigenlijk wel moeten zien. Wat je kan doen is gewoon twee ventieltjes monteren. elke poot 1. Dan ben je ook klaar. Elke CX650 en GL650 is ook zo afgeleverd.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvork op druk?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven