Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

afslaan/niet meer aanslaan

 
Schrijver Sailor
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2008 14:31 
hallo iedereen; gisteren mijn motor moeten achterlaten.
Ne 40km gereden te hebben sloeg hij af bij het uitvoegen/afslaan; en niet meer aan de praat te krijgen.
Tank is 3/4 vol, hen nergens een los draadje gezien.
Iemand een idee/vermoeden?
Het is een CX500 uit 1978. 33000km.
Mvg hans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 juni 2008 15:26 | Aangepast door: Hansv 
Niet meer aan de praat te krijgen.......

Zijn de problemen uit maart al opgelost?

Is de hoofdzekering in orde ?
Draait de startmotor rond ?
Is er licht, dwz vrijstand/olie lampjes branden ?
Hoor je het startrelais aanschakelen ?
Hoe hoog is de spanning van de accu ?
Is er een vonk ? en hoe sterk ?
Loopt de benzine wel door?

Zo maar een paar vraagjes die bij me opkomen......

Harmony,
Hans.
( die meer kan vragen dan een wijs man kan antwoorden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 juni 2008 18:54 
hoe staat het benzinekraantje op ON of op RESERVE en loopt de benzine wel goed door want 40km rijden en dan ineens van doehetzelfmaar lijkt mij in eerste instantie een probleem met de benzinetoevoer en totaal geen ander geluid gehoord ivm evt. een gebroken distributieketting oid. en toevallig niet even met de mouw van je jas de dodemansknop op OFF gezet en het is net wat Hans zegt er zijn zoveel mogelijkheden waardoor de motor afslaat en niet meer aan de praat te krijgen is dus even verder zoeken dan alleen HELP ik weet het niet meer.
succes van Beussie teogewenst naar het zoeken van het probleem.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juni 2008 21:30 | Aangepast door: danielstrouven 
He Hans,
ik kan alleen maar zeggen dat je precies mijn situatie van een jaar geleden schetst... en das niet goed.
Meten is weten, dus als je het niet zelf kunt even naar de motorzaak daar weten ze het snel. Is het de gelijkrichter dan valt het mee, das op te lossen.
Is het de stator....dan is het een hele rotklus , zeker als het sleutelen nieuw voor je is. Ik heb het laten doen en er een nieuwe laten inzetten, was toch iets meer dan 1100 euro kwijt, jawel.
Als je het zelf doet gaat het toch ook wel zo'n 300 euro kosten, en als je gelijk de distributieketting en spanner meeneemt nog weer wat meer.
Hopelijk heb jij meer geluk.
Als de motor telkens goed start met opgeladen batterij, en na een tijdje niet meer dan laat de batterij niet meer op.
Als dan de gelijkrichter kapot is=>vervangen.
Stator kapot=> eens goed nadenken...
Als je dit zelf niet kunt nameten kan misschien iemand van de club dit voor je doen, waar woon je ongeveer?
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 juni 2008 22:07 
Ik had eens ook zoiets, benzine plenty, maar plotseling niks meer. Wegenwacht gebeld. Bleek dat de membraam van de benzinekraan kapot was. Heeft hij de benzine met een slangetje omgeleid, rechtstreeks uit de benzinetank (open) en zowaar het reed weer. Op mijn CXen geen benzinekraan met membraam meer te vinden. Dat kan me niet meer gebeuren.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juli 2008 08:56 
Lijkt op een kapotte dynamo. Let wel, dat is een zeer snelle gedachte gang. Het kan ook wat anders zijn.
Controleer volgens het verhaal van Hansv de zaken (zie hier boven) en je weet wat het probleem is.
Ik heb in iederegeval nog CX dynamo's liggen nieuw.
Met vriendelijke groet Marco Becker
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Sailor
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 juli 2008 12:36 
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties.
Benzinekraan ook op reservestand geprobeerd, ondanks de tank 3/4 vol was. nop.
En Marco, de dynamo is inderdaad slecht , maar jij vertelde me toch dat de ontsteking een eigen spoeltje had, zodat je ook met een defecte dynamo kan rijden, mits je deaccu oplaad?
Heb in het forum zitten snuffelen, denk zelf iets wat al eens gemeld is; kortsluiting door de richtingaangever of de claxon, kabelboom doorgesleten?
Kan nu even niet bij mijn motor; vrijdagavond pas weer!
Mvg hans

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 juli 2008 17:06 
Dat klopt, maar als op de dynamo nouw net dat spoeltje ook kapot gaat dan heb je niks meer. Dan heb je ook niks aan een volle of lege accu.
Dus heb je geen vonken, dan weet je eigenlijk al waar het probleem zit.
Groetjes marco
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 juli 2008 09:18 
Is je hoofdzekering niet verpulverd. Een keer bij Alex meegemaakt, ziet er op het oog ok uit, maar bij aanraking blijft er niets van over. Alex hebben we toen met een paperclip weer op weg geholpen, stoer hè?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 afslaan/niet meer aanslaan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven