He Hans,
ik kan alleen maar zeggen dat je precies mijn situatie van een jaar geleden schetst... en das niet goed.
Meten is weten, dus als je het niet zelf kunt even naar de motorzaak daar weten ze het snel. Is het de gelijkrichter dan valt het mee, das op te lossen.
Is het de stator....dan is het een hele rotklus , zeker als het sleutelen nieuw voor je is. Ik heb het laten doen en er een nieuwe laten inzetten, was toch iets meer dan 1100 euro kwijt, jawel.
Als je het zelf doet gaat het toch ook wel zo'n 300 euro kosten, en als je gelijk de distributieketting en spanner meeneemt nog weer wat meer.
Hopelijk heb jij meer geluk.
Als de motor telkens goed start met opgeladen batterij, en na een tijdje niet meer dan laat de batterij niet meer op.
Als dan de gelijkrichter kapot is=>vervangen.
Stator kapot=> eens goed nadenken...
Als je dit zelf niet kunt nameten kan misschien iemand van de club dit voor je doen, waar woon je ongeveer?
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica