Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

voorvork kering

Schrijver Bart Beeckmans
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juli 2008 19:31 
Hallo

mijn voorvork lekte olie, een oliekering bestellen en vervangen, dacht ik.

Nu, ik wil de oude oliekering of bourage in de voorvork eruit halen maar daarboven zit nog een 'klem' (omdat ik niet precies weet hoe dat noemt) om de oliekering/bourage tegen te houden. Beiden klemmen zijn zo roest, voorzichtig heb ik ze proberen los krijgen, de ene is gelukt de andere is afgebroken.
Nu kan ik niet verder, heb al geprobeerd maar ik krijg die klem niet uit de gleuf.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en wat heb je dan gedaan?

als iemand me een tip wil geven, graag.

Groeten
Bart

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2008 20:17 
circlip tang kopen, die zijn daar speciaal voor.
nu als je hem hebt afgebroken is het eigenlijk zaak van met dunne schroevendraaiers pulken en prielen tot het eruit is
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juli 2008 20:55 | Aangepast door: ouwe_jan 
Bart met schade en schande worden we allemaal wijzer dus
Neem een BEITEL van plus minus 15 m/m breed en slijp deze rond zodat deze niet kan gebruikt worden als beitel dan leg je deze op de spring veer en sla dan op de kop van de beitel zodat de spring veer los raakt van de keering [wel in de rondte gaan met de beitel en op de kop van de beitel slaan en denk er om sla niet op de verchroomde stang want er zitten gouw pitten in en dan moet je de stang ook vernieuwen ]als de veer nog heel is een grote springveeren tang gebruiken die de ogen zamen knijpen
Als de veer al gebroken is doe dan eerst met die beitel zodat de veer ruimte krijgt om met een kleine schroevendraaijer aan de buiten zijde van de veer tekomen en druk deze dan naar binnen ,ik zelf gebruik er dan twee om als er een er tussen uit springt blijft de anderen dan nog zitten,als je vlak bij een oog begint dan gebruik ik ook wel de tweede schroevendraaijer voor om het oog naar boven te drukken want dan komt deze veer uit de sponning en is deze er zo uit
Als er nog vragen zijn vraag ze dan en wij helpen onze Zuider buuren wat graag
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2008 21:35 
Ga eerst eens met remreiniger of zo iets aan de gang en zorg dat alle roest
en vuil weg zijn dan weet je zeker dat je daar geen last meer van heb en dan kan je ook zien wat je aan het doen bent
ik heb dit een keer gedaan door een oude schroevendraaier eerst te buigen en daarna scherp te slijpen een soort haakse breipen zal ik het maar noemen als je die met de punt achter de circlipsring kan krijgen kun je door een draaibeweging te maken de circlips op lichten en op die manier hem toch uit de groef lichten

suc 6 Arnold

Schrijver Bart Beeckmans
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 juli 2008 14:15 
Dankje voor de tips, ik laat weten hoe het afloopt.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voorvork kering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven