Heey Kaspar,
Op dit moment heb ik wel open luchtfilters maar de carter ontluchting nog gewoon naar beneden "op straat". Ik heb wel het plan bedacht om zoals Floris beschrijft met de bidon te gaan werken. Ik heb daarvoor een olie nevelaar omgebouwd. Deze heeft een beetje een oldstyle look. Ik was van plan om de daaruit komende damp door een soort luchtfiltertje naar buiten af te blazen. Als ik het terug wil "verstoken" moet er tussen het luchtfilter en de carburateur een buisje komen met een aftakking waar een extra slangetje van het carter "bidon" aan komt.
Mischien is dit een idee voor jou?
Groet Erik.
Toegevoegd na eea googlen :
Om je motor optimaal te laten presteren is het belangrijk dat de inlaatlucht zo koud mogelijk naar binnen gaat.
Bij alle auto's is de ontluchting van het carter aangesloten op het inlaatsysteem van de motor. Zo worden de hete dampen uit het carter weer terug de motor in gestuurd, en dit is nu net iets wat je niet wilt hebben. Je hebt niet voor niets een openlucht filter gemonteerd.
De oil catch tank is hiervoor de perfecte oplossing!
Alle raceauto's gebruiken dit systeem.
De carterontluchting word aangesloten op de oil catch tank. Vanaf de tank loopt er weer een slang naar de originele aansluiting in het inlaatsysteem.
Bovenop de tank zit een filter waardoor de hete lucht naar buiten zal gaan. (warme lucht stijgt immers op)
De eventuele olie die met de carterdamp mee komt word in de tank opgevangen. Op de tank zit een pijlglas waar je kunt aflezen hoeveel olie er in de tank zit. Onderaan de tank zit een aftapplug.
Je motor krijgt met een oil catch tank alleen maar schone lucht binnen en zal dus beter gaan presteren.
HIER de site waar het tekoop zou moeten zijn.
Nogmaals Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~