De wijzer van de teller wordt "meegenomen" door een magneetje dat rondgedraaid wordt met de tellerkabel. Er is wat demping om trillen te voorkomen en daar heeft jou meter nu waarschijnlijk teveel van.
Aangenomen dat de aandrijving (tandwielkastje op wielas, kabel, lagertje onderin meter) goed in orde is doe je daar weinig aan, het zit in de meter. Openmaken en schoonmaken kan natuurlijk, maar een verse meter is de makkelijkste oplossing.
Wat je nog zou kunnen proberen is meter even op de kop leggen en wat dunne olie in de aandrijving doen, langs de buitenrand, om dat lagertje in de behuizing te smeren, maar heel spaarzaam anders vervuilt de meter intern. Zal waarschijnlijk niet helpen maar nu werkt 'ie ook niet goed.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰