Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

wielen cx '79 en silverwing uitwisselbaar

Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2008 21:36 | Aangepast door: wolter 
Beste mede-cx'ers,

Mijn banden (van een cx '79) zijn langzaamaan aan vervanging toe. Nu heb ik nog een silverwing met goede wielen/banden staan.
Nu dacht ik de wielen van de motoren te wisselen. Ik zag al dat de bevestiging van het voorwiel anders is, net als de schijven.

Het achterwiel van de silverwing is kleiner maar dat maakt me niet uit.

Heeft iemand hier ervaringen met het uitwisselen van deze wielen? Ik denk erover om de as en schijven mee te nemen naar het andere wiel. Kan dat?

Groeten, Wolter

Schrijver wolter
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:25 
Bij nader inzien blijf ik toch liever met het grotere achterwiel rijden vanwege de iets hogere zit...
En om niet voor en achter met een andere velg te rijden ga ik ook niet alleen het voorwiel vervangen.

Groeten,

Wolter (is soms een beetje imulsief...)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:25 
Beste Wolter,

Ik heb alleen ervaring met het uitwissellen van achterwielen. Als je een SilverWing achterwiel in een gewone CX zet zal de snelheid omlaag gaan bij hetzelfde toerental. Als je nu bijvoorbeeld 6200rpm rijd bij 110km/h dan rijd je straks 7000rpm bij dezelfde snelheid. Ik weet niet of je dat wel wil. verder past het prima maar houd wel de menemer bij de cardan klok om extra slijtage te voorkomen. Van de voorwielen weet ik niets.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 juli 2008 08:01 
Voorwiel is niet zo maar te verwisselen tussen de Silverwing en een standaard CX. De CX heeft een steekas maar de Silverwing heeft een vaste as die in de vork komt te zitten. Achterwiel is geen enkel probleem. Is hetzelfde als de Custom en past gewoon.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juli 2008 09:09 
Het voorwiel van een GL is ongeveer 1.5 cm breder op de wiel naaf. Hierdoor is een GL wiel nooit te plaatsten in een CX. Dan het achter wiel. Deze is voor alle type's uitwisselbaar zolang we maar over de 3 bouts cardan praten. Ik laat alle type's met 4 bouten even buiten beschouwing. Dit zijn meestal de GL650 en CX650E en cx650C type's Let wel, ook een groot CX achterwiel is t eplaatsen in een GL. Ja danligt de top snelheid dicht bij de 180 kilometer per uur. Toch, als je meer trek kracht wil en sneller wil op trekken dan is eenkleine achterwiel beter. Dus vandaar dat alle GL een kleiner achter wiel hebben. Daarnaast is het gebruikelijk om een Custum uitvoering met kleiner achter wiel t eleveren, vandaar dat alle cx500 custum modellen het zelfde achter wiel hebben als de GL500 uitvoeringen.
met vriendelijke groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wielen cx '79 en silverwing uitwisselbaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven