Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Spaakwielen onder een CX500C

 
Schrijver Ratz
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:00 | Aangepast door: Ratz 
Heeft iemand ervaring met spaakwielen die onder de CX kunnen:


Waar moet je opletten, zijn e compleet te koop?
Kunnen wielen van een ander type motor ook onder de CX?

etc.

Alle tips welkom :-)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:25 | Aangepast door: MAST 
Vraag maar aan Floris, die heeft ze onder zijn Dromedaris zitten. Kostte het e.e.a....
Kijk bij de fotoreportage over hoe het e.e.a gedaan is. FOTO's
En kijk ook eens bij de specials in de showroom, heel wat verschillende wielen heb ik daar gezien.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ratz
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:37 | Aangepast door: Ratz 
Bedankt, de 'specials' had ik al gezien, maar de fotoos van Floris nog niet(mooi gedaan) en schept al meer duidelijkheid, maar een echte duidelijke How To, ben ik niet tegen gekomen.
Hopelijk leest Floris mee, en kan/mag ik van hem een mooie How To en info ontvangen.
Ik heb namelijk nog een setje wielen staan, waarvan de naaf te gebruiken is.

De link die op de homepage van dit forum staat voor de spaakwielen: http://www.ame-chopper.de/, werkt niet meer.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2008 22:38 
Het is mij ook nog net even te duur, anders hadden ze al op mijn 50's CX gezeten!! Ik zoek dus nog steeds naar een goedkope oplossing wat wel moeilijk lijkt te worden.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juli 2008 09:25 
Geniaal, ( zit zelf nog even na te denken over hoe simpel het eigenlijk gemaakt is. Of liever gezegt, waarom kom ik daar zelf niet op.) Geniaal.

Trouwens, wat heeft dromedaris met dronten en of lelystad?
Ik zie hem af en toe nog wel eens voor bij komen rijden.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 juli 2008 23:23 
Als je spaakwielen voor je CX wilt, dan kun je ze met enig puzzelwerk laten bouwen.
Het begint met de naven, die sloop je uit een setje originele CX wielen. Vervolgens kies je de velgen die je wilt gebruiken, tweedehands of nieuw. Kies geen al te extreme maten, want de ruimte binnen je achtervork (130mm) en voorvork (110mm) bepalen de maximale breedte van de band. Er moeten ook binnenbanden op, hou daar rekening mee.
Daarna zoek je een vakman met een draaibank, die de ringschijven kan draaien uit 5 mm staal. Voor het achterwiel: twee ringen met een buitendiameter ø270 en binnendiameter ø190 en voor het voorwiel twee ringen met buiten ø160 en binnen ø95. Voor 40-gaats velgen worden per ring 20 gaten voor de spaken geboord. Let erop dat de spaakgaten om-en-om geboord worden (zie de foto's). Heel belangrijk: de buitenranden van de ringschijven moet worden afgeschuind. Doe je dat niet, dan gaan de spaken wringen en kunnen ze breken.
Daarna komt de spakenvlechter aan de beurt. Spaken is een precieziewerkje, een goed gespaakt wiel heeft weinig lood nodig om gebalanceerd te worden. En om je portemonnee helemaal leeg te maken moet je tot slot naar de bandenboer voor vers rubber.
Veel succes!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ratz
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 juli 2008 07:02 
Erg bedankt Floris :)
Dat draaien van de ringschijven en spaakvlechten heb ik ovb wel een mannetje voor.


Nu nog even uitvogelen wat die maten bij te koop aangeboden losse velgen met spaakgaten betekenen, zoals:

DE MATEN !

BORRANI (met opstaande rand)

WM2- 40 gats- rm-01-4403
Borrani racing velg (zeer licht !) WM2 - 36 gats

AKRONT (met opstaande rand)
WM2- 36 gats
WM2- 40 gats


AKRONT (vlak)WM4 - 36 gats



WM2=1.85
WM3=2.15
WM4=2.50

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Spaakwielen onder een CX500C

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven