Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

even voorstellen en byzondere? vraag

Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 juli 2008 11:41 
Hoi,
Ik ben een Firebladerijder die gisteren een CX500c (denk ik), met 77dkm, heeft gekocht als pekelfiets. (hoewel ik wel meteen driftig aan t poetsen ben geslagen!)Het ding loopt werkelijk byzonder mooi en is van een oud mannetje geweest. Echt waar! 83jaar is de man en ging een paar keer per jaar van Groningen naar Rotterdam (dochter op bezoek). Fantastisch verhaal! De man heeft hem 22 jaar gehad en heeft (zo denk ik te voelen) nooit harder gereden dan 100km/u (aangezien hij daarna niet veel zin meer heeft,140km/u haalt hij met gemak, maar niet vlot[hij kon absoluut harder, maar ik dacht,"n oud beestje..")
Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd hoe soepel en degelijk de motor rijdt!
Mijn vraag, ik wil graag dat ie wat losser wordt maar wel met respect behandelen en niet over de kop jagen. Hoe moet ik dat doen? Af en toe langzaam wat meer toeren maken of juist wat vlotter accelereren zonder veel toeren of gewoon gassen?
Nog een vraagje: moet er gelode benzine in?
Zou Vpower ook wat kunnen helpen?
verder nog tips?

Bedankt,
Ron

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juli 2008 13:59 | Aangepast door: A Koopmans 
in eerste instantie de olie en filters vernieuwen want wie weet hoe lang dat er al inzit
dan gewone benzine erin daar zijn deze motoren voor gemaakt
en dan gewoon het inrij proces volgen beetje spelen met het gas
dan weer eens een stukje rustig en af en toe wat doortrekken
maar het is geen racer dus rustig aan met het oudje
suc6

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2008 22:31 
dag leuvie.
Je verhaal klinkt bekend. ik heb het zelfde met mijn auto gahad. Ook op leeftijd en van iemand geweest die niet boven de 90 km kwam.
Ook ik wilde hem wat sneller hebben. Zeker niet gassen of veel toeren maken. Dat kost alleen maar meer benzine. de oplossing zit hem in accelereren. vlot schakelen en rustig aan wat meer toeren (verder doortrekken) en je zal zien dat hij na verloop van tijd feller gaat reageren en sneller (soepeler) wordt.

suc6 met je aankoop en veel plezier.

Greetzzz pjot (Die zijn bleu angel aan het invetten is)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Ratz
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 juli 2008 08:08 
Antwoorden zijn eigenlijk al gegeven, maar idd zou ik ook alle olieën/vloeistoffen verversen, en her en der met lagervet/WD40(of beter spul) in de weer gaan.

Je zou eventueel ook reiniger in je motorblok kunnen gooien, de voorgeschreven kilometers rijden en dan gaan verversen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 even voorstellen en byzondere? vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven