Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Drup, drup, nee, of toch ?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 juli 2008 20:04 | Aangepast door: Hansv 
Tijdens de tourtocht van Motors and More, is er een rustpauze. CX op de middenbok . Maar kijk nou eens, drup, drup, drup.... vanuit het overloop slangetje onde de motor.
Na de rust verder, eerst maar even tanken. Maar nu dropt 'ie niet nmeer... gelukkig, want het is duur spul, die benzine. Toch vertrouw ik het niet helemaal.... Uiteindelijk afgehaakt, en kortste route naar huis genomen. Maar hij drupt niet (meer).......

De rit was vrij heftig. Snel, met 80/90kmh over drempeltjes op (60kmh) dijkjes, veel schudden en hobbelen.

Ik denk aan een door elkaar geschudde vlotter, die scheef is komen te zitten na de laatste hobbel, en een eind verder weer 'losgehobbelt' is.

Logisch? Of niet? Wie heeft er een goed idee?

Harmony,
Hans.
( die met de CX-ers veel rustiger toert )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juli 2008 21:20 | Aangepast door: A Koopmans 
Hans>

Kan ook een vuiltje geweest zijn !! (heb je een benzine filter tussen de carb's en je tank)
ik heb het met de cb 350 soms lekt hij wel en soms ook niet
maar daar zitten o ringen om de vlotter afsluiter en die zijn in veregaande staat van ontbinding heb al nieuwe in huis maar wacht even tot het mooie weer om de carb's er onderuit te halen en de o ringen te vernieuwen

hou het in de gaten en denk niet gelijk het ergste
doe eerst een benzine filter tussen de tank en de carb's kost bijna niks en je bent zeker dat er geen vuil van uit de tank in komt

gr Arnold

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2008 21:23 
Hallo Hans,

Geen idee, maar in het begin van het jaar en ook halverwege vorig jaar, had ik opeens hetzelfde probleem. Het liep er in plassen uit. Ik heb de kraan dicht gedaan, eerst als ik stilstond, als ik tankte, kraan dicht. Nu, al maanden, loopt er ook niets meer uit. Het ligt mijns inziens aan de afsluiting van de vlotternaald. Het kan zijn, dat er een korreltje zand of iets anders met de benzine is meegekomen en zich in de vlotterkamer heeft genesteld. Ik herinner mij van vroeger, dat ik het eens bij mijn Heinkel had gehad en toen de vlotterkamer goed heb door laten lopen.
Het was toen over naar ik mij herinner, leuk omdat in Italië mee te maken met 0,0 technisch hollebollegijs verstand. Tegenover mijn vriendin liet ik natuurlijk niets merken van dat verstand en was toen de gevierde techneut!! :-)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juli 2008 00:56 
Voor dit soort perikelen had ik bij de PhoeniCX een rubberen hamer bij me. Een paar klappen op de carbs en het was over...
Later heb ik er nieuwe vlotternaalden ingezet.
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Ratz
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 juli 2008 08:05 
Idd, een tikje op de carbs met rubberenhamer of achterkant(houten steel) wil wel eens helpen.

'Fijn' ritje zo met die snelheden.........

Ratz die wel eens een ritje wilt organiseren in Noord Holland als zijn motortje weer loopt.

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 juli 2008 09:42 
Ik zeg: vuiltje in de carbs!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 juli 2008 10:51 
Ja Edward,

De benzine moet zich nog zetten in de carburateurs..........

Harmony,
Hans.
( heeft een lang geheugen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 juli 2008 13:07 
Hans, bij Dokter Motoren op de Verl. Maanderweg hebben ze een leuk klein benzinefiltertje. heb ik ook gedaan.
groet, theoj

Schrijver Gertjan
Gast 
#9 | Geplaatst: 21 juli 2008 19:07 
Hoi Hans,

Ook bij mij zit er een filter tussen en is één vlotternaald vervangen.
Vaak is dan het probleem opgelost.

succes

Gertjan

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Drup, drup, nee, of toch ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven