Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

schokbrekers "gewone CX' vervangen door custom?

Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 juli 2008 11:53 
Hoi
Ik kan van iemand voordelig schokbrekers overnemen, maar ik heb een CX500 uit 82 en die schokbrekers komen van een custom. Past dat?
weet iemand ook een (digitale) werkplaatshandboek?

Trouwens, Welke voorvork olie en motorolie gebruiken jullie?
Bedankt voor jullie reacties! Wel leuk te zien hoeveel enthousiastelingen er zijn voor dit type motor (ik moet zeggen, hij rijd wel erg mooi, me dat lage zwaartepunt!)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 21 juli 2008 12:35 
Hallo leuvie, of schokbrekers voor een custom passen op een cx500 weet ik niet. Ik denk dat de custom iets kortere schokbrekers heeft dan de "normale" CX. Je zou het even moeten opmeten.
Verder is er op de site van alles te vinden, kijk bv bij het kopje "techniek" boven aan de home pagina. Een antwoord op jou vraag over voorvork olie en motorolie kan je daar vinden. (of klik HIER )
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ratz
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 juli 2008 15:31 | Aangepast door: Ratz 
Leuvie: Hier stond dat je op de site van kroon-oil kon kijnken voor het 1 en ander, maar dat blijkt dus andere dingen voorgeschreven staat(volsyntheet ipv minerale of ½syntheet).

Kijk eens op bijvoorbeeld roukama.nl.
Staan de voorgeschreven olieėn op de pagina wat je allemaal voor de CX nodig hebt.
Ik ben er iig uit: minerale motorolie voor mijn CXje.

Digitale WPB heb ik eventueel ook voor je.

Schrijver Ratz
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 juli 2008 21:00 
Sorry, geen minerale olie maar op goed advies van http://www.nubomotors.nl/menu/ toch maar valvoline 15W40 ½syntheet genomen.

Schrijver leuvie
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2008 22:31 
Het kan!
Heb ze net gemonteerd. Van de custom zijn ze iets korter (halve cm) en de rubbers zijn iets ruimer, dus even overzetten.

We gaan weer!
(volgende week ff naar de Eiffel met een maat, ik zou op mn Blade, maar ja ook t plastic van een Fireblade kan niet tegen het asfalt...) Dus ik ga op de CX (ik denk dat ik een stuk fitter ben als we dr zijn!) Heb er zin in. Ik heb ontzettend veel lol op dat gekke ouwe ding! Veeel meer dan ik had gedacht!

Zwaai,
Ron

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 schokbrekers "gewone CX' vervangen door custom?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven