Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Bandje wisselen

Schrijver Ratz
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2008 22:08 

Schrijver Ratz
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 juli 2008 22:18 
Kan even duren eer dat het filmpje is geladen

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juli 2008 23:24 
Nou, ik laat het wel doen!

Dirk (die schone handen houdt...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 juli 2008 23:40 | Aangepast door: Erik1 
Wouw,

Daar verkopen merken als Ravaglioli, Butler en Rema-tiptop peperdure machine's voor!! Nog erger is dat het bedrijf waarvoor ik (nog een maand) werk deze apparaten verkoopt!! Dat is nog eens reclame. Hi Hi. Ik zal m'n verkoop collega dit filmpje ook eens laten zien!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Ratz
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2008 07:16 | Aangepast door: Ratz 
Aangezien ik het niet erg vind om vieze handen te krijgen, ga ik deze methode toepassen op 4 wielen met banden die ik hier heb liggen.
Ik weet nog dat bovenstaande acteur in het filmpje het volgende te koop heeft(naar verluidt voor 4tientjes inclusief verzenden):

voor degene die graag thuis zijn banden van de velg af wilt drukken zonder de velg te beschadigen. Er passen met gemak 190-ers in.
Hij is geheel van rvs gemaakt, en door het verwijderen van 2 bouten in een klein pakketje op te vouwen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 juli 2008 08:08 
Ha, ik doe dat al jaren zo. Allen ik heb een vast deel aan mijn werk tafel gemonteerd. De hefboom kan ik daar met een pen zo aan vast maken.
Mijn werktafel weegt rond de 200 kilo, omdat die van staal is en er een draaibankje op staat van ongeveer 175 kilo. Let wel, bij het los drukken van de band met dat hiel vormige stuk, druk ik de tafel wel eens los van de grond. Dus, er komen krachten op te staan.

Dan heb ik 4 banden ligters waar ik mee aan de slag ga. Heel soms slijp ik de staal kabel door met een haakse slijper nadat ik aaneen kant de band geligt heb. Monteren gaat sneller. En makkelijker. Gebruik banden vet.

Uit balanceren. Dat kun je ook zelf. Verzamel een paar oude lootjes. Dan neem de as waarmee het wiel vast zat. Zet die in de bank schroef en laat de velg op die as draaien. Maak met de brander de lagers warm. Dan draait het wat soepeler. Nu kun je gemakelijk binnen 5 gram balanceren.
Hoe, het zwaarste punt zakt altijd naar beneden.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 juli 2008 08:11 
Ik heb er trouwens wel wat bij geleerd, het door zagen in de lengte richting.
groetjes
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 juli 2008 19:19 
Het balanceren miste ik in het filmpje

en radiaal uitbalangeren gaat wel zoals marco zegt
maar met een balanceer machine houd de machine ook gelijk rekening met de axiale krachten die bij een snelheid van 80 km/u optreden
vandaar dat zo'n machine precies aangeeft of het aan de linkse of rechtse kant van de velg geplakt dient te worden
is wel noodzakelijk dat degene die het balanceer apparaat inteld dit ook goed doet
dus opmeten van de velgbreedte en de afstand tussen eikpunt balanceer apparaat en midden velg

Natuurlijk weet ik dat alles altijd beter kan en als je dus een keer flink hard moet remmen en een zwarte streep trek zou je dus de banden opnieuw moeten uitbalanceren

gr Arnold

Schrijver Ratz
Gast 
#9 | Geplaatst: 23 juli 2008 20:01 
Vincent hoort bij een stunt-team, en ik denk daardoor dat ie het balanceren er uit heeft gelaten.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Bandje wisselen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven