Ik heb laatst een CX650 kopdeksel gezien, die ook de 'mayonaise' aan de binnenzijde had, maar enkel aan één kant. De andere kant was nog prima, en de olie was ook netjes van kleur.
toen was de oorzaak: koppakking lek. misschien bij jou ook?
mbt de klepspeling.
0.08 mm en 0.10 mm was het toch? Ja. dat is het ( effe nagezocht in Peters).
En daar wil je het dubbele van maken?
dan gaan (getheoretiseer op de vrage avond) de kleppen dus later open, en eerder dicht. En dat geldt dan voor de inlaat, en de uitlaatkleppen.
Als een inlaatklep later open, en eerder dicht gaat, zal er (denk ik zo) minder mengsel in de cilinder komen. En als een uilaatklep later open gaat, eerder dichtgaat, zal het verbrande mengsel de cilinder niet zo goed kunnen verlaten. (toch ?)
En daarvan zouden de kleppen beter 'inslijten' ? Het lijkt me vergezocht, maar hey... ik ben geen ster in verbrandingsmotor theorie.....
Harmony,
Hans.
( weet dat 'ie een hoop niet weet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken