Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Onderste balhoofd lager, hoe krijg je die eruit?

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2008 14:33 
Even een praktische vraag; het balhoofd lager van mijn "project" CX moet vervangen worden. Ik heb de oude lagerschalen uit het frame getikt, eitje. Nu moet ik alleen nog de onderste schaal van de stuurpen verwijderen maar dit gaat niet vanzelf. Wie heeft er een goeie tip om dit weerbastige stukje metaal te verwijderen?

Alvast bedankt!

Ton Oostveen

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2008 15:48 
Die heb ik ooit losgekregen door 'm met een laselektrode heet te maken. Het metaal van het schaaltje zet dan uit en komt los van de stuurpen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2008 18:15 
Nou het is me toch gelukt!
na een paar voorzichtige maar ferme tikken kwam ie los. Dus Marcel ik heb jou methode niet hoeven toepassen.
Nu komt mijn volgende vraag, bij de nieuwe set tonlagers zit een grote ring, die past onder het onderste lager. Moet deze altijd gebruikt worden?

Bedankt maar weer!

Ton

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2008 19:14 
Ton deze komt eerst en daarna het lager,zet we alles goed in het lagervet,als alles goed is gemonteerd draai dan de lager moer heel goed vast zodat je het draai stuk haast niet kan draaijen daarna kwartslag terug en alles afmonteren
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 aug. 2008 20:26 
Bedankt OJ, dan zal ik nu eens een stuk pijp gaan zoeken van de juiste diameter om het zakie op z'n plek te meppen.

Gegroet!

Ton

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Onderste balhoofd lager, hoe krijg je die eruit?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven