Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Reinigen remvloeistof reservoir

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2008 09:43 
Goedemorgen CX-vrienden

Omdat ik toch een paar dagen niet kan rijden ivm een zakenreis ben bezig stalen remleidingen op mijn winter cx te monteren. Gisteravond heb ik het complete leidingsysteem gedemonteerd nu zag ik dat er nogal wat smurry onder in het rempotje zat en zat toen te hoe ik dat eruit kon krijgen. Spoelen met benzine of kun je beter iets anders gebruiken?

Gegroet,

Ton

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2008 10:20 
bakje zit vast met een o ring. dit is een vrij strakke passing. Draai het bakje rond, en hij komt vanzelf los. Ik heb het over de types waarbij het dekseltje vast zit met twee schroefjes.

Tijdens het draaien de zaaklos wrikken en dan komt hij los.

Spoelen met remmenreiniger. Dit is eigenlijk de enige zooi die de zaak schoon achter laat.

Bakje nieuw en o ring heb ik op voorraad. Prijs onder voorbehoud ongeveer 25 euro.
oring is 4 euro. origineel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 sept. 2008 11:32 
Ja dat is een goede raad maar waarom die prijzen er bij
dat is toch niet nodig
het is netter als je schrijft ik heb ze invoorraad en je kan ze bij mij bestellen dan heb ik en vele anderen er geen moeite mee
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 sept. 2008 12:51 
nee, ik geef aan dat ik het heb liggen. Mensen hoefen helemaal niet bij mij te kopen. Maar ik vind wel dat zo mogen weten wat het kost. Iedereen is vrij om te kopen waar hij maar wil. Heel vaak verwijs ik mensen ook gewoon door naar hun eigen honda dealer en dan krijgen ze het bestel nummer en prijs er gelijk bij. Vandaar dat ik soms de prijs er bij zet.

Ik ben echt niet goedkoper of duurder dan de rest. Het is gewoon bekend maken dat honda dure prijzen er op na houd.

Daarnaast komt Tom wel degelijk bij mij, en dan weet hij al vast wat het moet kosten. Wat hij er mee doet moet hij zelf weten, al gooit hij het in zijn pet dan kan het mij nog niks schelen.

Laat ik hier heel duidelijk over zijn, alleen als het bestuur het wenst vermeld ik geen prijzen. De prijzen die ik noem zijn altijd de handels prijzen op de mark. Hier is nouwelijks een diskusie over. Waar ik geen prijzen over geef of mij in meng zijn prijzen van tweede hand artikelen en of complete motorfietsen. Dus begrijp goed waar ik het over heb. Ik heb het altijd over nieuw prijs die gevraagd word op de vrije mark door een motorzaak en of honda dealer.
Ik hoop dat ik duidelijk uiteen heb gezet waarom ik dus wel degelijk prijzen vermeld.
Met vriendelijk groet Marco.
En als je er een probleem mee hebt, meld dit dan bij het bestuur en die meld mij wel weer wat wel of niet kan.
Met vriendelijk groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ratz
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 sept. 2008 13:08 
@Ton:
Reinigen met remreiniger(evetueel de smurrie er met een spuit er uit zuigen)
Eventueel het geheel uit elkaar halen voor een grondige reiniging(misschien meteen een revisie?)
Eventueel te koop bij cmsnl.nl, roukama e.d.(prijs(kwaliteit?)verschil ;) )

Succes

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 sept. 2008 13:09 
Marco,

Ik heb er geen problemen mee hoor! Het scheelt me weer het plaatsen van een berichte om te vragen wat de onderdelen kosten
Trouwens bedankt voor de schoonmaak tips, ik zal vanavond eens kijken of ik het reservoir (een ronde overigens, was ik vergeten te vermelden!) uit elkaar kan krijgen en wat ik er eventueel aan vervangen moet.

Groeten,

Ton

Ton

Schrijver Lemmy
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 sept. 2008 20:14 
Ik kan me vinden in Marco's redenatie. Ik zie niet in wat er op tegen is in een (nuttige) reactie alvast een prijsopgave te doen. De topicstarter kan dan zelf besluiten al dan niet op het aanbod in te gaan. Een groot voordeel is bovendien dat andere cx-leden hierdoor ook direct kunnen lezen wie wat levert en tegen welke prijs dit (ongeveer) zal zijn.

Mogelijk dat er leden zijn die vergelijkbare zaken kunnen leveren en misschien zelfs tegen een scherpere prijs. Het zij zo. Tot nu toe heb ik niet de indruk dat Marco qua prijs 'overvraagt'. Als anderen een vergelijkbaar aanbod kunnen doen tegen een lagere prijs, kan men uiteraard dit via een reactie kenbaar maken nietwaar?

Mijns inziens niks mis mee dus. Maar misschien kan Ouwe Jan eens aangeven waarom hij hier zo'n moeite mee heeft? Op dit moment is de reactie voor mij volstrekt onvoldoende en begrijp ik niet wat de reactie voor toegevoegde waarde heeft. Maar dit hoor ik graag! Er kan immers een hele goede reden voor zijn die ik (nog) niet ken.

Gr
Jan Dirk
(die graag het naadje van de kous weet)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Reinigen remvloeistof reservoir

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven