Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stator wissel

 
Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2008 07:30 
hallo ik heb een vraag ik heb de achterdeksel van mijn cx er af
ivm stator wissel.
maar nu zit ik met de waterpomp seal
ik heb de oude er voorzichtig uit getikt
maar nu moet de nieuwe er in
kan ik dat ook met een passende dop
de seal er voorzichtig in tikken
of heeft iemand bij mij in de buurt zo'n
sealpers die me even kan helpen
ik woon in de buurt van arnhem

alvast bedankt leo

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 sept. 2008 09:47 
Hoi Leo,
Kijk eens onder techniek en dan
[koelsys] Waterpompseal
[koelsys] Waterpomp (1)
[koelsys] Waterpomp (2).
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver leos
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 sept. 2008 11:06 | Aangepast door: leos 
ja heb ik
maar ik kan toch heel voorzichtig
de seal er in tikken ( prijs was 48 euro)
met een goed pasen de bus er op ?
zo staat hel wel in het cx hand boek
of zouden ze bij de motor zaak waar ik de seal heb besteld er in kunnen persen ?

gr leo

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 sept. 2008 14:50 
Hallo Leo,

Met een goed passende bus en gecontroleerde tikken met een vuistje oid moet het lukken. Vertrouw je jezelf niet dan kun je het beste met het achterste carterdeel en de seal naar je motorzaak gaan die hebben vast wel een pers oid om je te helpen.
Het is idd zonde om 48 euro met een paar klappen de vuilnisbak in te slaan!

Suc6

Ton (live vanuit Brussel)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 sept. 2008 22:15 
Probeer toch liever met een draadeind, 2 moeren, een passende bus en een paar stevige plaatringen de seal op zijn plaats te persen. dit is een meer gecontroleerde manier van monteren dan slaan! Overigens waarom een dure Honda seal aanschaffen terwijl Yamaha de zelfde seal heeft voor minder dan de helft!!

Groet Erik (live vanuit het altijd zonnige Nijkerk)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver leos
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 sept. 2008 07:44 
o ja dus ik ben opgelicht door honda ?
nou ja ik heb hem al besteld

nog ff een vraag ik zat naar de waterpijp te kijken en wat mijn op
viel is dat de oude o-ring plat is
en de nieuwe is rond is dat normaal
en is het beter om twee o-ringen te plaatsen ?
er kunnen er wel twee op ruimte genoeg op de waterpijp

gr leo ( uit het zonnige doesburg )

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 sept. 2008 15:18 
beter is eerst de ronde en daarna de platte dit vanaf de lange pijp gezien
Maar je mag ook 2 de zelfde O-ringen gebruiken
Het is maar wat je thuis hebt
Wil je het nog beter doen vul dan het open gedeelte tussen de O-ringen op met siliconen kit of dik vet
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 sept. 2008 15:27 
Dik vet is in iedergeval erg behulpzaam bij het monteren van de pijp want die gaat er nogal strak in.

@Erik, natuurlijk is een pers een betere en veiligere manier maar met een goed passend stuk pijp heb er ook al diverse lekvrij gemonteerd. Het is maar even wat je beschikbaar hebt.

Ton (die nu weer naar huis gaat rijden)

Schrijver leos
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 sept. 2008 18:17 | Aangepast door: leos 
ok mannen bedank
maar ik nog een vraagje ( lastig he )
op mijn oude stator zit een klemmtje
voor de kabel vast te houden
maar ik krijg het boutje niet in het gat
bij de nieuwe stator
kan dit zo blijven
klik hier voor mijn cx

URL


gr leo ( life van uit het regenachtige doesburg )

Schrijver gghouweling
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 sept. 2008 18:16 | Aangepast door: gghouweling 
Pas op bij het monteren van de pijp met vet erop smeren, vet (en olie) zijn uitstekende (warmte)isolatoren, dat wil je echt niet in het koelwater hebben! Ik denk dat het net zo makkelijk gaat met een klein beetje afwasmiddel of zeep, dat glijdt uitstekend!
Meen me te herinneren dat ook eens in een reparatiehandleiding gelezen te hebben.
'T is in feite gewoon een beetje loodgieteren, toch? (een laagje teflon op de pijp doet soms ook wonderen).

Succes!

G. Houweling

Schrijver leos
Gast 
#11 | Geplaatst: 8 sept. 2008 18:45 
ja ik kan even niet verder
zit op een aantal pakkingen te wachten


gr leo

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 sept. 2008 20:02 
Kijk eens of er lak in het gaatje voor het boutje zit de draden moeten wel vast zitten
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver leos
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 sept. 2008 20:40 
ok blok zit weer in elkaar
morgen ga hij er weer onder
een montuur van de motor zaak
heeft de nieuwe seal er even in geperst
ja zij hij............ he een cx dat is lang geleden
hij had in het verleden veel aan cxjes
gesleutelt mooie he

gr leo

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stator wissel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven