Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

speling op de overbrenging ??

Schrijver ferre
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 sept. 2008 16:01 | Aangepast door: ferre 
na een 300 tal km's te hebben gedaan met de cx is er iets wat misschien wat aandacht vraagt. als ik vertrek en een viertal meter heb gereden schiet de cx precies ineens door als ie vertrekt.ook in 2de heb ik dat,in de rest van de versnellingen heb je er minder last van eigenlijk alleen bij het vertrek.het lijkt als of je de koppeling niet helemaal hebt gelost. ik ben dan de speling is gaan nakijken en met de motor op de middenbok in 1ste versnelling kan ik het achterwiel voor en achterwaarts bewegen over een afstand van 3.5 cm ??gemeten op de buitenkant van de band. is dit niet teveel ?? wat zou hier eventueel moeten nagezien worden.
greetz
ferre

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 sept. 2008 16:54 
Hallo Ferre,

die speling met de motor op de bok in de eerste versnelling lijkt normaal, dat is de speling in de versnellingsbak en de torsie demper in de cardan.

Klinkt meer als een probleem met de koppeling. Controleer als eerste de kabel, veel problemen worden opgelost met een nieuwe ook al denk je dat ie goed is. Helpt dat ook niet en kan je geen andere oorzaak vinden dan wordt het waarschijnlijk tijd de koppeling zelf eens te bekijken, vooral naar ingeslagen groeven waar de platen in de lippen van korf slaan. Die voorzichtig glad maken doet wonderen. Controleer ook of de centrale moer goed vastzit.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ferre
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 sept. 2008 17:06 
frans,
bedankt voor het antwoord.zal het is nakijken en als ik er niet uitkom zal het voor de dealer zijn vrees ik.ben zelf niet zo'n genie in het sleutelen .voorlopig kan ik nog rijden .
grtz
ferre

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 sept. 2008 17:14 
Die centale moer kan losgelopen zijn, dit drukt dan tegen de veer plaat. Hierdoor ontkoppelt de koppeling.
Dus ik denk dat Ferre wel eens gelijk kan hebben.

Ik heb zelf een keer dit probleem meegemaakt, de veerring zat niet goed. Maar ik had in bijzijn van de eiegnaar de zaak heel duidelijk vast gezet. Toch was de boel los gelopen.

Blijkt het allemaal in orde te zijn, dan moet de versnellings bak na gelopen worden.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 sept. 2008 13:05 
Weet je al wat hetis, als je het weet, stuur me even een mail.
marcobecker@zonnet.nl

Dan leer ik er nog wat van.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 sept. 2008 18:45 
Nou Ferre het is zo dat je de uitslag aan ons bekend maak want wij geven niet voor niks antwoord op de vragen Want wij weten veel maar wij willen ook nog wel eens wat bij leren
Dus A.U.B. zet de uitslag even op onze CX site ,alvast bedankt hier voor
O.J. die oud is maar nog wat wilt leren
En Marco is dat goed zo
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ferre
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2008 07:17 
hier ben ik dan eindelijk.de reden waarom het zo lang geduurd heeft is gewoon een weekje aan de bodensee .
aan het sleutelen ben ik nog niet toe gekomen,ga nog even afwachten en voorlopig zo blijven verder rijden.ik vrees ook dat dit meer is dan ik ga kunnen.. het zal dus (bij herstelling) iets voor de dealer worden.
grtz
ferre

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 speling op de overbrenging ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven