Op advies in dit draadje :
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=7071&pa ge=1#msg46428Open ik een nieuwe.
Het komt er op neer dat ik een 2 weken geleden mijn CX500 uit 1980 heb gekocht.
Leuk ding, optisch ziet hij er echt nog prima uit en hij reed in eerste instantie helemaal goed.
Na een paar uur rijden, eigenlijk op het einde van de weg naar huis al ging mijn motor bij lage toeren slecht lopen, op de snelweg moest ik terug naar 4 als ik <4K toeren zat omdat hij anders niet doortrok en leek te verzuipen oid.
Bij hogere toeren geen probleem.
Ik heb de carbs schoongemaakt, ik weet dat syncroon afstelling nodig is en dat wilde ik bij de dealer laten doen, maar nu loop ik tegen een heel ander probleem aan.
De carbs zitten er dus weer in en zijn brandschoon, maar starten ho maar, en de benzine is 100% vers in de tank die ik ook heb uitgespoeld.
Er is geen vonk meer, zowel links als rechts bijft het vonken uit.
2 nieuwe bougies, geen vonk, schroevendraaier dicht tegen het blok geen vonk..0,0 vonk dus.
Ik heb de zwarte kabel met witte streep losgetrokken, geen vonk
Ondertussen weet ik niet zo goed waar ik het moet zoeken, maar ik begreep dat iemand met een werkend CDI mij wellicht kon helpen in korte tijd vast te stellen wat er aan de hand is.
Vandaar deze oproep, ik hoop dat iemand mij kan helpen dit leuke motortje weer aan de gang te krijgen, ik heb er letterlijk 3 uur mee kunnen rijden.
Ik woon in de omgeving Oegstgeest, heb geen vermogen te besteden maar wil er zeker voor betalen.
Oh, en tips, adviezen die ik zelf nog zou kunnen proberen zijn natuurlijk van harte welkom..