Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Startmotor niet goed of toch wat anders????

Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2008 11:49 
De enige motor die bij mij nog rijdt, is "De Witte". "Angel" doet het weer niet. Ze liet mij na de vakantie weer in de steek.

Lamp uit, dodemansknop nagekeken of die goed stond (tja, die staat bij mij wel eens verkeerd :shy, in z'n vrij en dan maar starten.......niet dus.
Helemaal niet, geen klik niets.

Nu is de koppakking vervangen, ze had al een startmotor van De Groene Draeck te leen en daar deed ze het toch maar mee. In SJK deed ze het ook al niet zo goed. Sloeg soms af, ook bij het stilstaan bij de verkeerslichten (nee niet verkeerd met handelen van de koppeling..).

Nu is mijn vraag, ligt het aan de andere startmotor, terwijl het bij De Groene Draeck wel starten en lopen was. Of zou er iets in Angel zitten, waardoor de startmotor defect kan raken???

Wie weet hier iets op, voordat we weer een andere startmotor erin zetten en die naar zijn grootje helpen.

Lieke (die gaat twijlfelen of zij wel ooit weer op de motor naar een treffen gaat, want na elk treffen schijt er een motor ermee uit....... )
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 sept. 2008 12:07 
het lijkt er op dat de hoofdzekering de oorzaak is. kijk daar eerst eens naar.
groetjes, theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 13 sept. 2008 12:20 | Aangepast door: MAST 
Hallo Lieke, wat je beschrijft duid op 2 problemen. 1 is het niet werken van de startmotor, 2 is het soms afslaan van de motor.
1; de startmotor van een 650 is hetzelfde als van een 500. Maar de startmotor van een 650 moet harder werken om de boel rond te draaien. Toch zou dat geen al te groot probleem mogen zijn, er rijden vele 650 's rond die gewoon starten.
Ik denk eerder aan een probleem met het startrelais. Als je op de startknop drukt, zorgt het relais ervoor dat de hele grote stroom(kan wel meer dan 100A zijn) naar de startmotor wordt ingeschakeld. Als dat relais het niet meer doet, werkt de startmotor ook niet. Dat relais zou je moeten horen klikken als je op de startknop drukt.
2: lijkt me een kwestie van je stationair afstellen, met de knop die onder de carbs zit, kan je simpel je stationair toerental iets verhogen.
Succes, Marcel. (anders kijk ik morgen wel of ik iets kan doen voor je)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2008 13:43 
Lieke,

Geen klik, dat duidt volgens mij op het niet 'aanschakelen' van het startrelais.
En als dat het is, dan is het een kwestie van losmaken, schoonmaken en weer erin zetten. Net wat Marcel ook al vertelde.

Ik ben er morgen ook, ergens in de middag, geen idee hoe laat en zo, maar Marcel en ik samen moeten er toch uit kunnen komen. 'k Zal voor de zekerheid even gaan 'inlezen' in 650-startmotor-startrelais verhalen.

Harmony,
Hans.
( die ook in harmonie met zijn Rakker probeert te blijven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 sept. 2008 14:26 
nou Lieke hier even die oude-jan alles wat hier voor geschreven is is waar
Maar ik heb er nog een paarvernieuw het start relia maar eens let op de palletjes van de stekker en de draad aansluiting
Verders de STARTMOTOREN van de 500 is het zelfde als van de 650 motoren
Verders laat Hans en Marcel
ook even zonder de hoofd aansluiting van de startmotor dus de kabel die naar de startmotor gaat er af halen daarna cotact aan en de startmotor swits heel vele malen proberen met de stuur te draaijen en ook op verschillende standen diversen malen te proberen ,geen last van storing dan de draad weer monteren en starten maar.
Maar de technische mensen die jou komen helpen die vinden de storing wel
Want ZOEKEN doet de storing vinden
O>J>
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 sept. 2008 14:53 
Wat ik me in ene nog zit te bedenken: geen "klik".... schakelaartje op het stuur. Kan zo maar wat vuil op zitten. Dus ook even nakijken.....

Harmony,
Hans.
( denk door.....euuh, verder, bedoel ik )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 sept. 2008 09:38 
ik mis de staat van de accu
die willen wel eens de rare gewoonte hebben kortsluiting in een cel te maken en zijn vervolgens zo dood als een pier

arnold (die ook wel eens met dat bijltje heeft gehakt)

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 14 sept. 2008 19:43 
Het was toch "iets anders". De + pool van de accu zat los. Vastgezet en daarna weer starten zoals het hoort.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 sept. 2008 21:14 
zat ik er deze keer errug dichtbij

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor niet goed of toch wat anders????

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven