Hallo allemaal,
Via deze weg wil ik mijn ervaringen met mijn GL650 DII met jullie delen, want ik leer ook veel van jullie!.
Afgelopen week wilde ik de druk in mijn voorvork controleren bij een tankstation. Dit lukte niet. Die automatische bandenoppomp machines doen niet 0.8 bar voor voorvork, nou kan daar tussen de 0.4 en 1.2 in, maar ik dacht laat ik met mijn nieuwe aanwinst maar de gulden middenweg nemen.. 0.8 dus..
Thuis maar eens de fietspomp met dubbele aansluiting (is een nippel waar je zowel autoventielen als fietsventielen mee kan oppompen..) hoorde alleen gesis alsof de boel lek was.. en geen druk in de voorvork..
fietspomp niet goed bleek later.. schijnt een kogeltje in te zitten om het open gat te dichten..
In een wilde ingeving de electrische pomp uit de auto maar eens geprobeerd.. en ja!!! druk en veert weer beter..
Dus, ik was blij dat ik geen probleem met mijn voorvorken had, daar zag ik als "leek" erg tegen op. we willen rijden nietwaar!
Geleerde les; probeer altijd een andere manier als iets niet meteen lukt.. het probleem zit niet altijd in de CX of GL..
Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...