Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

trillende handvaten

 
Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2008 20:26 
Hallo iedereen,
da's dus iets wat mij meer en meer stoort, hoe meer lange afstanden dat ik met mijn cx-je rijd hoe vaker dat ik met slapende handen zit.
Is er al iemand die ervaring heeft met gewichtjes op de uiteinden van het stuur? Ik denk erover om dit binnen in het stuur uit te voeren, dan valt het niet op en kan ik er een flinke knots lood insteken.
Heeft er iemand dit al eens uitgeprobeerd en help het? Of heeft niemand er last van en trilt mijn custom zo hard dat ik op zoek moet naar de oorzaak? Maar eigenlijk vind ik mijn motor vrij rustig (voor een cx dan) lopen. Ik hoor graag jullie mening!
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2008 21:22 
er zijn trillingsdempers voor in het stuur. Die zijn konisch en kun je vast in de stuureinden draaien (dat moet omdat als ze los ziten ze geen enkel effect hebben).
En ja het helpt tegen die fijne haast niet merkbare trillingen die je van die vervelende slapende handen bezorgen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver oldsnowman
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2008 23:05 
Hoi daniël,
ik heb zelf ook alijd last van tintelende vingers op lange ritten, zeker de rechterhand. Ik heb er bij Motozoom een klein, handig dingetje voor gekocht. Snel op de gashandel te plaatsen en je kunt gasgeven met je pols zodat de vingers kunnen ontspannen
ik weet niet of onderstaande link hier ook werkt maar anders moet je even naar hun site gaan
Gas Crampbuster/cruise control
groetjes Hans

Schrijver oldsnowman
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2008 23:07 
hoi Daniël,
hij werkt dus niet maar probeer deze dan maar
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?bestelnummer=10019598

gr. hans

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 sept. 2008 10:31 
Dag beide Hanzen,
bedankt voor de reactie!
Bij Heine-Gericke hier in de buurt zag ik universele gewichten voor zo'n 35 euro voor een set, met nog eens 5 euro voor open handgrepen. Maar voor ik ze koop wou ik graag weten of er nog iemand dit probeerde?
O ja, oldsnowman(hans2), dat dingetje voor gasgeven ben ik op SJK bij iemand tegengekomen, dus dat wil ik eigenlijk ook. Weer bij bovenstaande winkel heet dat trottlerocker en moet dat 10 euro kosten. Het proberen waard want die gevoelloze rechterhand is ook niet ongevaarlijk...
Nog iemand ervaringen/oplossingen?
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 sept. 2008 10:49 
Ik hoor hier wel meer over. Een echte oplossing ga ik niet aandragen, maar denk hier toch eens over na. Slapende handen kunnen veroorzaakt worden door een niet goede zit houding. Dus experimenteer met de stand van het stuur. Kleine verschillen kunnen veel schelen. Ik zelf heb die ervaring met mijn hele arm. Mijn silverwing heeft een scheef stuur. Ik heb al alles geprobeerd om dat recht te krijgen, vergeet het maar. Toch rijd het ding recht uit. Maar goed stap ik over op een anders GL650, krijg ik na een half uur last van mijn arm. Ra ra wat is het verschil, heel weinig maar het is er toch.

Dan terug komend op gewichtjes, ja dat kan helpen. Pas op, niet op alle modelen is het stuur open aan de uit einden. Er zijn types die dicht zijn. Begin voor controle aan de linker kant, mocht die dicht zitten dan houd je de gashandel heel. MOcht namelijk blijken dat het dicht zou zitten, dan zal als er geen trillings demper op komt je kunststof handvat door slijten. Niet erg, maar wel vervelend.


Meer kunnen we niet doen, helaas.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 sept. 2008 12:29 
Ik heb op mijn 650e een iets breder stuur, waarin aan beide kanten een trillingsdemper in is gestoken. Ik heb geen last van trillingen, dus ze doen het prima.
Ze zitten bevestigd met een schroef op de buitenkant van de demper die een knelling veroorzaakt aan de binnenkant van de stuurstang. Ziet er netjes uit dus.
via de links kun je zien hoe het eruit ziet.

http://home.hccnet.nl/e.j.holscher/images/cx650/H005klein.jpg

http://home.hccnet.nl/e.j.holscher/images/cx650/H004klein.jpg

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 sept. 2008 13:39 
Denk, dat het een kwestie is van te gespannen rijden.
Als ik na maanden weer eens mijn Ossa trialmotor pak, om een wedstrijdje te rijden, heb ik na een kwartier verkrampte handen.
Op dat moment realiseer ik mij, dat ik het stuur veel te krampachtig vast houd( komt dan door onzekerheid, na maanden niet gereden te hebben) en probeer vervolgens het stuur losjes vast te houden en heb dan geen last meer.

probeer eens je vingers op de knijpers te laten rusten.

Paul

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 sept. 2008 16:57 
Nee, ik hou ze juist redelijk losjes vast op autostrade, het is het lange tijd onbeweeglijk houden dat mijn handen in slaap trilt. Je voelt de handvaten ook trillen.
Nou edho, dat ziet er netjes uit, dat heb ik dus ook in gedachten. Is dat gewichtje aan de gashendel lang genoeg om het draaien niet te hinderen, of moet je er nog wat aan knutselen? Want de kunststof buis van de gashendel steekt toch een stuk voorbij het stuur bij mij.
Marco, naart de stand ga ik ook eens kijken. Ik heb een niet-origineel stuur, ben er best tevreden over maar lichtjes achteruitkomen, naar mij toe dus, zou misschien een verbetering kunnen brengen...proberen dus.
Grtz., Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver udent

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 sept. 2008 20:38 
helmaal met paul v leeuwen eens, en met mousse handvaten helemaal geen trillingen bij mijn CX650E,
Joost heeft me ook nog zo;n gaslip kado gedaan, en dan is het helemaal ontspannen rijden.
theo cx ds

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 sept. 2008 09:05 
Ja hier is die ouwe weer even met de goedkoopste oplossing
Is voor elke CX tegebruiken
Haal de bescherm dopjes aan de rechter en de linker kant van het stuur er af pak een bus met peurschuim en vul de stuur pijp hier mee
ik heb zelf een verlengstuk gemaakt om bij het midden van het stuur om daar te beginnen dus eerst links en daarna rechts vullen laat wel aan bijde kanten een dag open staan om de teveel ingespoten peurschuim er uit te laten komen
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 sept. 2008 12:24 
wat ik nog niet snap is hoe het werkt: die konische einddoppen of de pur-schuim oplossing van OJ.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het gewicht van de stuurstang groter wordt en daarmee de resonantiefrekwentie van de stanguiteinden verandert waardoor trillingen minder doorgegeven worden.
Klopt dit?

gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 trillende handvaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven