Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Brandstofverbruik met acceleratiepomp

 
Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2008 21:29 | Aangepast door: Paul van Leeuwen 
Hoi Allen,

Mijn CX gebruikt gemiddeld ong. 1op 19.

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft m.b.t. het brandstofverbruik met carburateurs met acceleratiepomp( USA models)??

Heb zo,n setje liggen en denk eraan deze misschien te gaan plaatsen.

Paul

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2008 23:19 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Paul,

het idee van die acceleratie pompjes is dat de motor dan op een wat magerder mengsel kan draaien en bij snel opendraaien wat extra benzine krijgt. Gehoopt resultaat : minder luchtvervuiling.

Als je eenmaal op gang bent met een min of meer constante snelheid zou het weinig uit moeten maken. Uiteindelijk zal het niet zo gek veel verschil maken denk ik. Zal ook van de rijstijl afhangen, maar dat is nu ook al zo.

Maar waarom wisselen als je nu 1:19 rijdt, dat is toch ook niet slecht ? Je weet wat je hebt en zo.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2008 06:47 
Het idee erachter is,: betere koude start.

Als mijn CX een week stil staat, duurt het nogal ff voordat er leven in de brouwerij komt met starten( wat puur een benzinekwestie is).

Denk dat met de carb. met acceleratiepompen er duur een paar keer gas geven, geforceerd wat extra branstof toegevoegd kan worden.

Paul

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2008 07:36 
Paul,

Ik heb een amirekaanse Silverwing gehad waar ook die carburateurs opzaten en die startte net zo slecht na een tijdje stilstand. Ik rij nu ook met Acceleratiepomp maar mijn CX heeft eigenlijk nooit last gehad van dit euvel.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2008 09:25 
De eerste vraag is je moet wel een compleet stelletje kopen of krijgen want de accerelatie pompjes zitten in de carburateur gebouwd en net zoals
Frans heeft geschreven is het voor even net wat meer brandstof te verkrijgen om vlotter weg te rijden en voor de zuinigheid om dat de hoofd sproeier kleinder zijn
Wat weer een probleem schept door minder koeling in de motor
Verders is het een zaligheid als je het er op heb zitten
Zie anderen uitspraken hier over
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 sept. 2008 15:03 
Ik zal toch e.e.a. nog eens overwegen, heb inderdaad een compleet setje op de plank, maar ja, gezien jullie berichten, betwijfel ik of het, het starten zal verbeteren.

In ieder geval bedankt voor de reactie,s.

Paul

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 sept. 2008 15:54 
Hallo Paul,

over slecht starten na een tijdje stilstaan zijn hele forums vol geschreven.

Zoek eens op dat onderwerp en kijk ook eens bij de Duitse CX site.

(zelf rij ik altijd de carbs leeg, geen problemen, maar misschien zou ik die zonder dat ook niet hebben)

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Brandstofverbruik met acceleratiepomp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven