Als Erik1 't niet erg vindt
:
inderdaad NIET proberen te bout voor de kettingspanner eruit te halen of zelfs maar verder dan een beetje los te draaien!
Maar voor tijdelijk kan je, na volgens het boekje afstellen van de ketting en met de bout zelf gewoon vast, best met wat siliconen kit de boutkop "afplakken" aan de buitenkant, heb ik ook eens gedaan. Beetje ontvetten, klodder kit erover, platte ring om de kop, slangklemmetje eraan om de zaak aan te drukken en op z'n plaats te houden.
Géén gezicht, inderdaad, maar 't heeft wel gehouden tot ik eraan toe was de zaak goed op te lossen. Je kan 't er zelfs weer af peuteren indien nodig om ketting weer te spannen.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰