Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olielekkage bij hoge toeren?

 
Schrijver leuvie
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2008 11:25 
1e: Mijn CX verbruikt heel weinig olie, maar als ik veel toeren maak geeft het wel wat lekkage(+veel zand ed) over en langs koppelingshuis.(oorsprong dus ergens erboven). Als ik rustig aan doe lekt hij daar helemaal niets! Ik heb er niet teveel olie in zitten.

2e punt: langs het stelmoertje van de nokkenaskettingspanner(?) lekt hij een beetje. Hoe kan dat en hoe verhelp ik dat?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2008 12:47 
1 oliekeerring nokkenas, achter de vin.
oplossing , radiatur eraf, vin weg en vernieuwen.
2 de o ring op de borgbout van de nokkenas spanner is beschadigd, daarvoor moet het blok eronder uit , en de achterdeksel moet eraf, deze bout kun je alleen maar een paar slagen losdraaien, en wer vast zodat de ketting door veerdruk gespannen word.

GR Theo.
theo cx ds

Schrijver leuvie
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2008 18:20 
Bedankt Theo. Die nokkenas oliekeerring zal ik misschien nog wel es doen maar die andere natuurlijk niet (voor n beetje olielekkage.) Mag ik dat boutje er zoveel mogelijk uitdraaien en dan evt met vloeibaar pakking oid insmeren, of kom ik dan in de problemen?

bedankt
Ron

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2008 20:00 
Mag ik dat boutje er zoveel mogelijk uitdraaien en dan evt met vloeibaar pakking oid insmeren, of kom ik dan in de problemen?

NEE niet doen!! Als je die bout helemaal los draait krijg je hem niet meer goed op zijn plek, dan moet hij toch weer open. Met vloeibare pakking insmeren is ook geen optie want zo nu en dan moet hij toch weer los om de ketting te spannen.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2008 21:35 
Als Erik1 't niet erg vindt :

inderdaad NIET proberen te bout voor de kettingspanner eruit te halen of zelfs maar verder dan een beetje los te draaien!

Maar voor tijdelijk kan je, na volgens het boekje afstellen van de ketting en met de bout zelf gewoon vast, best met wat siliconen kit de boutkop "afplakken" aan de buitenkant, heb ik ook eens gedaan. Beetje ontvetten, klodder kit erover, platte ring om de kop, slangklemmetje eraan om de zaak aan te drukken en op z'n plaats te houden.

Géén gezicht, inderdaad, maar 't heeft wel gehouden tot ik eraan toe was de zaak goed op te lossen. Je kan 't er zelfs weer af peuteren indien nodig om ketting weer te spannen.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jowan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 april 2009 00:04 | Aangepast door: jowan 
Ik heb net als Leuvie wat olieverlies vooraan op de motor en zand op het koppelingshuis.

Is dat nr. 16 op de volgende tekening die moet vervangen worden?

Tekening

Is die oliekeerring gemakkelijk te vervangen? Hoe peuter je dat daar best uit?

Groetjes,

Johan.
CX500 Custom '81, BMW K100LT '91

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olielekkage bij hoge toeren?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven