Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

revisiekit voor carburateur CX500A

Schrijver kaperj
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 sept. 2008 15:41 | Aangepast door: kaperj 
Mijn CX500A lust 1:15. Bernd Mühl (D) heeft een revisiekit voor carburateur a €58 p.s. en claimt dat het verbruik met deze kit teruggaat tot 1: 18. In de kit zitten nieuwe naald en sproeier en pakkingen. Heeft iemand ervaring met zo'n revisie? Carbs zijn gesynchroniseerd de motor loopt prima.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 sept. 2008 16:12 | Aangepast door: Hansv 
Roukema heeft, onder CX500 ook een complete set met naald, pakkingen en sproeier.
Maar die kost 15,00 Euro per stuk......

Website Roukema >> Honda motortypen >> 350-550 cc >> Honda cx500 >> carburateur reparatie set H1

Harmony,
Hans.
( die vind dat er tussen 15 en 58 een groot verschil is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kaperj
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 sept. 2008 16:39 | Aangepast door: kaperj 
Dit is een ander setje met een vlotternaald. Ik zoek sproeier en gasschuifnaald.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 sept. 2008 16:59 
Jaap, kijk HIER even naar. Met dank aan Ton Oostveen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2008 17:28 | Aangepast door: danielstrouven 
Vraagje aan Ton=>hoe zit het nu met je verbruik, ben je op 1/20 geraakt en heeft de ingreep zich geloond?
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 sept. 2008 20:26 
Goedenavond allen,

Het verbruik van mijn CX ging na de revisie omlaag naar rond de 1:20-1:21 dus duidelijk een verbetering en met de dagelijkse woon-werk kilometers heb ik de kosten snel terugverdient. Wat echter ook een belangrijk punt blijft is de toestand van het luchtfilter, naar mijn ervaring zijn die nogal snel vervuild, vaak eerder dan de vervangingsinterval aangeeft. Ik heb er nu een K&N filter inzitten en dat werkt veel beter, de extra kosten voor zo'n filter heb je er echt in no time uit.

Groeten,

Ton

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2008 21:04 
Hallo Jaap,

iets minder bekend omdat je bijna moet weten dat ze er staan, maar CMS verkoopt ook kits voor een (in verhouding, mijn mening) redelijke prijs, zie deze link

let op er zijn verschillende kits, kijk naar vlotternaald of google eens wat voor de goede nummers. Zelf overigens nog nooit gekocht wel eens gezocht, maar ook uiteindelijk volstaan met een vers luchtfilter en grote schoonmaak.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver kaperj
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 sept. 2008 10:14 | Aangepast door: kaperj 
adres van Ton gevonden. Ziet er goed uit.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 revisiekit voor carburateur CX500A

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven