Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

remcylinder CX 650 E

 
Schrijver ErikB
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 sept. 2008 22:13 
Ik heb ongeveer een jaar geleden nieuwe afdichting in de remcylinders gezet( voor en achter). Nu liep het voorwiel de laatste tijd erg moeilijk. Remcylinder (links zat vast)weer uit elkaar gehaald en wat blijkt, de afdichtring is al weer behoorlijk aangetast en er zat nogal wat oxydatie rond de keeringen. Alles weer schoongemaakt maar ja, ik ben bang dat het binnenkort weer vast loopt. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe ? De uitsparing voor de keeringen lijken wel redelijk in orde.

mvg, Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 sept. 2008 23:44 
Hallo Erik, misschien heb je de stofkapjes niet goed op hun plek terug gezet? Dan kan er water en vuil tussen het rubber en de zuiger van de remklauw komen, dan gaat de boel weer vastzitten.
HIER een uitgebreide beschrijving van het reviseren van motorfiets remklauwen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 okt. 2008 11:00 
Gebruik bij montage cupjes vet. Niet gewoon vet, maar spaciaal cupjes vet. Smeer het rubber daarmee in en je rem cupje ook. Moet jij eens kijken hoe lang het dan mee gaat. Je kan dan met de duim je rem cupje terug drukken de rem klauw in. Daarnaast is het verwijderen van aluminum oxide heel belangrijk. Ik gebruik een gebogen schroeverdraaier. Ik schraap dus de groef helemaal schoon. Dan nog even na spuiten met remmen reiniger en klaar is kees.
Groetjes Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 okt. 2008 14:24 
@ Marco, wat is dat precies voor een vet?
ik kreeg het ooit bij een nieuw setje remrubber-delen, maar het is nu op.
graag zou ik het weer eens in voorraad willen hebben.
groet, theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 1 okt. 2008 15:17 
Theo, kijk even HIER.
Het is blauw vet voor remzuigers, merk Ate of vergelijkbaar. Ook verkrijgbaar bij de automateriaalhandel.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 1 okt. 2008 17:58 
@ klopt Marcel, zo'n tube heb ik gekocht om de remcylinders te monteren. ''dun spul''.
wat ik eerder had was veel meer "vet", maar dan speciaal voor remdelen-montage. of zoals Marco het noemt "cupjesvet".
theoj

Schrijver Ghia
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 okt. 2008 19:02 
Ik gebruik tegenwoordig voor mijn auto keramisch vet.
(vroeger molycote, maar dat droogte toch snel uit.)
Binnenkort zijn de motoren ook aan de beurt.

Schrijver ErikB
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 okt. 2008 23:40 
Wat een mooie foto sessie met uitleg over het reviseren van de remcylinders. De link staat al in mijn favorieten. Rest mij nog een paar vragen. Marcel, met de stofkapjes bedoel je de eerste rubberring die je tegen komt als je in de remcylinder kijkt ? Marco heeft het over het insmeren van de rubbers en cupjes. Als ik dit doe komt er dan geen vet in de remcylinder/olie.Ik heb bij montage alleen ingesmeerd met remolie, niet goed dus.

ErikB

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 2 okt. 2008 10:01 | Aangepast door: MAST 
Met het stofkapje bedoel ik de rubber ring die aan het einde van de remcilinder zit, en op zijn plek wordt gehouden door een metalen verende ring.
Op het onderstaande plaatje is het nr 1
(Plaatje is van een Volkswagen, maar het gaat om het principe.)
Klik op het plaatje voor een vergroting
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ErikB
Gast 
#10 | Geplaatst: 2 okt. 2008 22:21 
Oké, maar bij de remcylinder van mijn CX 650 E zit géén stofkap in zoals in jouw tekening. Ik heb er alleen 2 uitsparingen inzitten waar in de ene, de afdichting zit en in de andere een hele smalle ring. (soort stofring).Deze zit bijna boven in de remcylinder. ??
groet, ErikB

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 2 okt. 2008 22:34 
Dat kan kloppen, ik ben in de war met de remcilinder van de CX500 modellen. Zoals je op de plaatjes van de remklauw revisie kan zien(zie eerdere link), zitten er bij de 650 remcilinders (2 per klauw) 2 rubber ringen. De stofring zit in de groef die het dichtst bij het einde van de cilinder zit.
klik hier voor een vergroting
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ErikB
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 okt. 2008 19:25 
Marcel,bedankt voor de details. Ik ga morgen de boel los sleutelen en zal alles eens lekker in het vet(ate) zetten. Automaterialenzaak in de buurt wist precies over welk vet ik het had. Hopen dat ze mooi blijven glijden, die remcylinders. Hij zou er zuiniger van gaan lopen als die remmen niet blijven aanlopen.

ErikB

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 remcylinder CX 650 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven