Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slechte invloed Spanje op CX

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2008 17:56 | Aangepast door: Hansv 
Net als Henk een aantal maanden geleden heeft nu ook onze Pjotter een probleem in Spanje. Het lijkt wel of het land een slechte invloed heeft op onze CX-en.

Ik kreeg eerst een telefonisch SMS-je, dat de motor niet wilde starten, en dat Pjotter advies nodig had.
Ik SMS'te terug : Accu, of Zw-W draad van kill-switch.

SMS (nu gewoon) van Pjotter : Accu en draad goed. Ging steeds langzamer rijden. Ging ploffen en stotteren. Ratelend geluid in blok. Vol gas geen vermogen meer. Kan Marco niet bereiken, geen 06.

Ik terug : Nokkenas ketting of big-end lagers. Zal Marco mailen. Ook hoge temp. dan zeker big-end. Sterkte


Hij weer: Geen hoge temp. Ga met sleepdienst naar eindbestemming. Zelf repareren. Eventueel onderdelen opsturen. Ik betaal de kosten. Keep CX on the road. Greetz. peet.

Ik hoop dat het niet meer is als een gebroken nokkenas ketting, of deszelve spanner. Dan is dat voor hem heel goed te doen.
Iemand ideen?

Het nummer van Pjotter is 06-53540359

Op dit moment (za 04-10-2008) zit hij in de sleepwagen met zijn CX op weg naar eindbestemming. Dus pas na 22:00 uur bellen (verzoek van Pjotter)

Harmony,
Hans.
( vind op afstand en via SMS helpen met motor problemen best lastig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2008 18:23 
Zo maar even tussen door, kan het zijn cdi niet zijn. ik heb deze beschrijving voor een falende cdi ook gehoord toen de mijne eruit scheed.
Die staat trouwens nog steeds in de garage met waarschijnlijk een kapotte dynamo (gaat ff duren voordat ik eraan mag beginnen).
Ik denk dat we hier wel wat kunnen regelen voor pjotter zodat hij straks gewoon weer kan rijden.

cosmar (die ook weet hoe vervelend dit is)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2008 21:20 
hij heeft toch niet per ongeluk net als shuggy diesel in zijn tank gedaan

gr Arnold

(zo'n spaanse ponp met vreemde benaming )

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2008 21:33 
wat vreselijk voor Pjotter.
laten we even afwachten wat Pjotter nog kan melden in de nabije toekomst.
hopelijk oplosbaar daar in de vreemde!
Pjotter sterkte.
groet, theoj

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2008 14:27 
Ja, het is heel vervelend te horen dat de CX er mee gestopt is! Ik ga niet zitten gokken op wat er mis kán zijn met jouw CX Pjot. Maar het klinkt niet gezond zal ik maar zeggen.

Heel veel sterkte met het opsporen van het probleem Pjot en als we op afstand kunnen, zullen we niet nalaten je te helpen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 5 okt. 2008 16:07 
Gister(zaterdag 4-10-08) is Pjotter aangekomen op de plaats van bestemming. Het was toen te donker om verder iets te kunnen doen/onderzoeken aan de motor. Hij zou proberen om vandaag on-line te komen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 okt. 2008 16:35 | Aangepast door: kaspar 
misschien kan hij locaal een lopend cx-blok vinden?
Is er een spaanse cx-club?
Is er een blok te zenden aan hem? iemand kan voor zaligverklaring binnen de cx-club gaan als ie d'r een over heeft en m opstuurt! (ikzelf val af want heb mijn blok aan theoj over gedaan)

Het probleem klonk wel als nokkenas/-ketting achtig of idd big-end. of een piston-pen die is gaan schuiven bij een niet goed bevestigde pistonpen-clip (een dergelijk drama een keer gehad bij een andere motor, resultaat: diepe gleuf in cilinderwand en gebroken drijfstang...)
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 5 okt. 2008 17:05 
Een CX brengt in Spanje heel wat meer op dan hier
2200 voor een 500 custom zag ik op de spaanse Ebay site. Geen idee of er een CX club in Spanje is.
Misschien is wat er mis met het blok nog te repareren? Onderdelen kunnen we naar Pjotter opsturen.
Misschien weet Marco meer van het blok van Pjotter, het is ooit door hem onder de fiets van Pjotter gezet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 okt. 2008 18:52 
Cosmar had misschien wel het goede idee : CDI
Dat is snel te testen, als er een CDI naar Spanje gestuurt wordt.

En anders moet Pjotter even wachten, en kijken of we wat kunnen terugsturen per pakjesboot. Die zijn toch leeg als ze op 6 december weer naar Spanje gaan......

Harmony,
Hans.
( die het rot voor Pjotter vind )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 5 okt. 2008 19:46 
Ik hou het op nokkenasketting of big-ends. Ik gok op het eerste vanwege het feit dat de temperatuur niet hoog was. Wel ontzettend balen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 okt. 2008 19:53 
maar als het de nokkenas ketting geweest is kan hij toch niet lopen als een naaimachientje zoals pjot in zijn verslagje schreef dan moet het wel een naaimachine met bijgeluiden zijn geweest

of zit ik er nu helemaal naast

gr Arnold

(die pjot alle succes wenst )

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 okt. 2008 20:05 
Update uit Spanje:

SMS : Hans update. Achterste deksel er af. Ziet er goed uit. Alles heel. Pakking stuk. Was te verwachten. Nokasketting goed. Meer info. Kan nog niet online. gr.Peet

Ik : Mooi, dat = zorg minder. Dus missch toch CDI. Zal rondvragen. Welk adres?

Pjot : Waar zit CDI. Bijbel vergeten. En waar komt rammel dan vandaan

Ik : CDI onder zadel. Niet door te meten helaas. Rammel en verm verlies door ontsteking volgorde misfire

Dus: Wie heeft er nog een goed werkende CDI die even naar Spanje mag, vergezeld van een achterdeksel pakking ?

Adres volgt nog....

Harmony,
Hans.
( druk met frankrijk en spanje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 okt. 2008 20:24 | Aangepast door: Hansv 
next....

SMS-je : Hoe kom ik erachter of het CDI is. Dus voor nix gesloopt. Rechter bougie kap blijft niet meer zitten. Raar pennetje uitgevallen. Zekering? Oplossing?

In elk geval werd mijn grootste zorg: gebroken ketting, dus niet bewaarheid. Opluchting bij mij. Hoe nu verder?

ik : Voor nix, weet nu zeker dat ok. Weet alleen maar van CDI wissel als test. Geen zekering. Vraag het na op site. grtn hans

hij : Thnx.jij bent mijn lifeline nu

Nou zit ik er niet op te wachten om een lifeline te zijn, maar het is nu even niet anders.......

Dus, wie weet wat dan pennetje kan zijn, en zou het met de rammel te maken kunnen hebben?

Wie het weet mag Pjotter SMS-en....

Harmony,
Hans.
( die echt, echt,echt niet alles weet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 okt. 2008 20:40 | Aangepast door: kaspar 
Misschien is het alleen de bougiekap. dat pennetje is de interne weerstand van de bougiekap. Die kan je vervangen door een balpenveer. Het zou kunnen dat het blok daardoor op slechts een cilinder heeft gelopen, dat rijdt hondsberoerd, en dreunt erop los.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 5 okt. 2008 23:36 
Zou zo maar kunnen dat het de messing schroef is geweest die de weerstand in de bougiedop op zijn plek houdt, en zorgt voor het contact met de bougie, of het was het weerstandje zelf. Oplossing: nieuwe bougiedop kopen. Verder ben ik het wel met Kaspar eens, een blok dat op 1 cilinder loopt, loopt niet echt lekker en heeft geen power.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slechte invloed Spanje op CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven