Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vieze ratel in het blok???

Schrijver gghouweling
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 okt. 2008 17:09 | Aangepast door: gghouweling 
Beste mensen,

Hier dan mijn ervaring met een ratel in mijn motorblok. Misschien helpt het anderen en zoniet dan is het gewoon een leuk verhaaltje (?).
Ik heb enige tijd geleden een ander blok ingebouwd waarvan ik eigenlijk weinig weet. Er moest een ander achterdeksel op, de kleppen gesteld en de distributieketting gespannen. Toen liep hij eigenlijk heel aardig. Alleen de laatste tijd ratelde hij bij ongeveer 4000-4500 toeren. Dat werd steeds erger en ik kon maar niet ontdekken waar het nou precies vandaan kwam. Het leek meest aan de linkerkant. Gaandeweg begon het ratelen al bij 3500 toeren en hield steeds later op...... Stilstaand was er niks te horen, hij deed het alleen onder belasting. Ik kreeg al visioenen van klapperende kettingen, versleten nokkenassen en kleptuimelaars die gek doen. Het was echt een metaaalachtige, hamerachtige ratel die meedeed met het krukas toerental.

Per toeval de oorzaak gevonden; een rustig plekje opgezocht en een stukje zonder helm gereden. Eerst de helm op de tank geklemd, daarna met de helm aan de arm. Met helm op de tank was er niks loos, aan de arm daarentegen weer wel. Om kort te gaan bleek dat de tankdopdeksel gewoon in het scharnier stond te klapperen, de verende werking van het scharnier was foetsie. Veertje bijgebogen en ik rijdt nu weer met een gerust hart rond!

M. vr. gr.

GGH

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 okt. 2008 17:56 
Zo zie je maar weer, je denkt aan de ergste dingen en vaak blijkt het zo simpel te zijn....

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver leuvie
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 okt. 2008 20:34 
GGH Je bent top! Fantastisch verhaal! Herkenbaar ook, die toerentallen, maar dacht: dat bij de mijne komt t duidelijk uit t blok! Toch maar ff die veer bijgebogen, en wat denk je?!
Een komplete revisie gehad, dat blok Geweldig! briljant! Voor mij heb jij de Nobelprijs voor de Veer gewonnen!
THANKS!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vieze ratel in het blok???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven