Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Onderdelenreinigingsbak

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 okt. 2008 21:07 | Aangepast door: JiMi 
Is het héél erg handig om een onderdelenreinigingsbak (zie URL) te hebben, of volstaat een eenvoudige wasbak? Ik zal 'm gebruiken tijdens het restaureren van mijn CX en wie weet in de toekomst nog wel vaker, maar misschien ook niet.

Ik overweeg om die bak aan te schaffen omdat ik eerdaags toch naar die zaak ga voor wat andere spullen, zie URL
en
URL
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 okt. 2008 21:19 
Die bak heb ik al jaren en ondanks dat ik een keer een pompje stuk heb gehad, voldoet het ding uitstekend.

Toevallig was ik 2 weken terug bij Buitelaar en heb toen de polijstmachine meegenomen, heb ik overigens nog niet gebruikt.

De Harleylift heb je niet zo veel aan, immers bij een Harley zitten er geen uitlaten onder of naast het blok en dus is het ding voor andere motoren minder geschikt.

Paul

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 okt. 2008 21:56 
Hoe gaat dat eigenlijk met zo'n renigingsbak? Je pleurt gewoon de vuile onderdelen erin, het vuil bezinkt, de pomp pompt de reinigingsvloeistof (ontvetter?) omhoog en na een paar uur haal je je spullen er schoon weer uit?

De meningen over de geschiktheid van die Harleylift lopen wat uiteen, geloof ik. Ik heb het ook even nagevraagd bij Terry in groep "Algemeen", onderwerp "Motorlift te koop bij MAKRO".
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 okt. 2008 22:25 
Die reingingsbak heb je niet echt nodig.
Gewoon een stalen/aluminium bak met wasbenzine en een kwastje.
Voordeel van die bak is dat het vuil onderin blijft zitten.
Ook dieselolie wil goed schoonmaken maar stinkt wat meer dan wasbenzine.
Die reinigingskwast voldoet mij goed die bij die reinigingsbak hoort.
Onontbeerlijk en waar ik absoluut niet zonder kan is een kompressor.
Met lucht blaas je het schoongemaakte pas echt schoon !!

Succes Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 okt. 2008 23:00 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb een keertje gezien hoeveel zooi en drab en vuiligheid er uit een voorpootje van de CX kwam zetten.
Dus ik zou zeggen: best wel handig. Alleen heb je natuurlijk wel een grote bak nodig voor dat soort dingen...

Harmony,
Hans.
( heeft geen grote bak, zelfs geen kleintje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 okt. 2008 23:23 
Tsja, als je in die winkel komt zie je wel meer dat leuk zou zijn om te hebben. Als je een spoelbak voor de CX koopt moet je er eigenlijk wel eentje hebben waar een cylinderblok in past, en dat is dus een grote.

En dan een leuk compressortje om alles helemaal af te spuiten, en een kast om 't spul te stralen, en een spuitkabine om 't af te lakken en een motorlift en een draaibankje ... en... en... en.....

Ik kom liever niet in zulk soort winkels, komt me altijd duur te staan !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Onderdelenreinigingsbak

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven